De redactie van Dutchcowboys is te bereiken via redactie@dutchcowboys.nl
Microsoft Nederland kondigt vandaag op MSN de lancering van ciao-shopping.nl aan, een interactief online shoppingplatform. De nieuwe service wordt verleend door de in Europa leidende winkel- en vergelijkswebsite Ciao. Microsoft kocht Ciao in oktober 2008 en zet de site in voor zijn e-commerce activiteiten in Nederland.
Ciao biedt een breed aanbod van producten en reviews, diepte-informatie en toegang tot een groot aantal online winkels. Ciao geeft klanten toegang tot een berg aan consumentenreviews, zowel in tekst als in video. Zo ben je geïnformeerd op basis van feiten en peer-to-peer opinies, voordat je een keuze maakt.
Steeds meer consumenten zoeken naar aankoopadvies in online communities. De nieuwe MSN shopping service biedt het allemaal in een compleet platform en geeft de consument alles wat hij nodig heeft.
Microsoft gelooft dat de vijf miljoen consumentenreviews gecombineerd met de zes miljoen ratings van een sterke online community over items van duizenden retailers erg aantrekkelijk zal zijn voor het MSN-publiek. Bovendien zullen retailers die bij Ciao adverteren het voordeel hebben van een grote, actieve en hoog betrokken community die via MSN de consumentenervaring rijker en lonender maakt.
Volgens Europees onderzoek van Mediascope gaven Nederlanders in 2008 online 64,3 miljoen euro uit over een periode van zes maanden. 44% van de Nederlandse online shoppers zeiden ook van gedachten te veranderen over het te kopen product na het doen van online onderzoek. Als een van de leidende review- en shoppingcommunities van Europa is Ciao-shopping al een populaire bestemming onder shoppers.
Joost Nienhuis, general manager van de consumentenorganisatie van Microsoft, zegt: “Het integreren van Ciao’s platform bij MSN is voor Microsoft een grote stap vooruit in de e-commerce omgeving. Interactieve communicatie en online communities zijn zulke stuwende krachten achter het web en online winkelen is geen uitzondering. Ciao loopt voorop in het bevorderen van dergelijke communities en engagement. Door het omarmen van deze beweging hopen we ons MSN-publiek de best mogelijke shoppingvergelijkingsservice te bieden en een aantrekkelijke propositie te leveren aan retailers en adverteerders die in deze groeiende markt willen kapitaliseren.”
Verder lezen over Microsoft
Online04.11.2024
Microsoft Outlook loopt vast door deze heel gewone activiteit
Er is een workaroundArtificial Intelligence31.10.2024
Microsoft stelt release van AI-meekijker Recall weer uit
Artificial Intelligence22.10.2024
Je nieuwe collega’s zijn autonome AI-agents in Microsoft Copilot
Online11.10.2024
5 handige programma’s voor online samenwerken
Artificial Intelligence02.10.2024
Microsoft breidt zijn AI-hulp Copilot uit en zet Recall toch door
Artificial Intelligence01.10.2024
OpenAI is van plan om ChatGPT steeds duurder te maken
Artificial Intelligence17.09.2024
Microsoft Copilot komt met Pages: een ultiem samenwerkdocument
Artificial Intelligence04.09.2024
Oprah leidt een panel met belangrijke mensen in AI: de wereld is verbaasd
Verder lezen over MSN
Online16.10.2023
Tijdmachine: MSN Messenger maakte alle ouders boos
Mobile12.12.2014
MSN-apps voor iOS en Android beschikbaar in Nederland
Nieuws30.09.2014
Vernieuwd MSN-platform morgen live in Nederland
Online08.09.2014
Dit is het nieuwe MSN platform
beta-versieOnline31.08.2014
De langzame dood van MSN Messenger
Technology30.01.2013
MSN.nl geoptimaliseerd voor smartphone en tabletgebruik
Technology07.11.2012
Microsoft bevestigt samengaan Windows Live Messenger en Skype
Technology26.03.2012