Bloembureau Holland zet volkszanger Frans Bauer in om de verkoop van bloemen bij de plaatselijke bloemist te stimuleren. De troetelkamper zal met de slogan ‘bloemen maken je blij… elke dag’ proberen de Nederlander over te halen meer bloemen te kopen, en dan vooral tijdens Moederdag.
Ik verwacht dat het hem gaat lukken ook. Want bloemen houden van mensen en mensen houden van bloemen, én van Frans Bauer. Daarnaast kan je ook een thuisconcert winnen als je bloemen koopt bij deelnemende verkooppunten.
Hoewel ik het een mooie actie vind, blijf ik bloemen de meest overgewaardeerde cadeaus vinden… Ze gaan binnen een week dood en als je jarig bent krijg je er zoveel dat het lijkt alsof je tijdelijk in een bloemenwinkel woont.
Doe mij maar de briljante actie van Nescafé Dolce Gusto, waarmee je je moeder kunt verrassen met een koffieboy. Natuurlijk zullen er mensen zijn die er vieze gedachten bij krijgen. Maar het gaat om het gebaar, en wat is er nu mooier dan je moeder een kop koffie te gunnen die met liefde voor haar gemaakt is?