De redactie van Dutchcowboys is te bereiken via redactie@dutchcowboys.nl
Rich Media technologie ontwikkelaar Adrime heeft een overeenkomst getekend met online messenger eBuddy. Adrime gaat nieuwe rich media advertentieformaten ontwikkelen voor elk platform dat eBuddy kent. Rich media toepassingen zijn de afgelopen tijd een stuk professioneler en makkelijker inzetbaar geworden.
Adverteerders, mediabureaus en creatieve bureaus zijn steeds meer geïnteresseerd om rich media advertenties in te zetten voor hun campagnes. Aanvankelijk werden rich media formaten vooral gebruikt voor branding doelstellingen, maar ze blijken ook zeer effectief voor sales conversie. Na de lees meer een reactie van Rogier van den Heuvel (vice president world wide sales van eBuddy) en David de Jong (directeur Adrime).
David de Jong, directeur Adrime: “Miljoenen mensen gebruiken eBuddy dagelijks om online te chatten via het web of de mobiele telefoon. Een geweldig podium voor Adrime om te laten zien wat er allemaal mogelijk is met rich media. De technologische ontwikkeling van rich media heeft een enorme vlucht genomen. Rich media campagnes werken probleemloos op het scherm en op de mobiele telefoon. Daarmee is een belangrijke drempel voor media- en reclamebureaus weggenomen om gebruik te maken van spectaculaire high impact advertentievormen in hun campagnes. Rich media uitingen, zoals screenads, hebben hun effect bewezen bij branding, maar we zien nu dat bijvoorbeeld grote telecom aanbieders, loterijen en boekingsites met succes rich media inzetten voor conversiedoelstellingen. Dat biedt media- en creatieve bureaus in deze zware economische tijden nog meer mogelijkheden.”
Rogier van den Heuvel, vice president world wide sales van eBuddy: “Wij zijn heel tevreden over onze samenwerking met Adrime. Interactive advertising is een belangrijk onderdeel van ons business model. Wij willen onze gebruikers impactvolle, maar ook relevante en interactieve advertenties tonen die het gebruik van onze diensten niet beperken, maar juist verrijken. Adrime is uitstekend in staat om innovatieve rich media toepassingen te ontwikkelen die passen bij dat uitgangspunt. Adrime kan daarnaast ook onze sales- en marketing afdeling ondersteunen. Ze hebben daarin veel ervaring en zijn bovendien flexibel en pro-actief. We gaan nu samen met Adrime de interactive advertising mogelijkheden van onze verschillende platforms verder vergroten. Daarmee wordt het voor adverteerders nog interessanter om campagnes te ontwikkelen gericht op onze gebruikers.”
Verder lezen over Messenger
Social Media24.11.2023
Deze functie willen we heel graag op WhatsApp
Online06.11.2023
Tijdmachine: wat was jouw ICQ-nummer?
Social Media20.09.2023
Hè hè, WhatsApp komt eindelijk met zijn iPad-app
Social Media25.08.2023
Meta stopt met Messenger Lite
Online21.07.2023
WhatsApp nu een nummer dat niet in je telefoon staat
Social Media27.06.2023
Telegram begint meer op anderen te lijken: krijgt Stories
Social Media05.06.2023
WhatsApp-alternatief Signal weg uit NL als EU beleid aanneemt
Social Media30.05.2023