De redactie van Dutchcowboys is te bereiken via redactie@dutchcowboys.nl
De derdejaars communicatiestudenten Ismahen Farah, Sarah Oosterveld en Linda Hannink van de Noordelijke Hogeschool Leeuwarden mogen zich ‘Interactief talent van het jaar 2009’ noemen! Ze hebben een interactief concept rondom het radioprogramma de Coen & Sander Show bedacht en wonnen deze week de landelijke wedstrijd ‘Dit2009‘ uitgeschreven door de VEA.
Dit jaar was de publieke omroep BNN de opdrachtgever. Uit maar liefst 80 deelnemers kwamen de NHL studenten als winnaars uit de bus! De jury was unaniem in haar oordeel. Communicatiedocent Klaas Jan Huizing: “De wedstrijd van BNN paste perfect binnen onze opleidingsminor ‘Interactieve Communicatie’. Vandaar dat we het binnen ons onderwijsprogramma hebben ingepast. Ik ben echt apetrots. Dat we gewonnen hebben is natuurlijk ook voor onze opleiding een groot compliment.”
De studenten wonnen met hun interactieve concept in eerste instantie een masterclass. Na een dag lang in de weer te zijn geweest met een creatief en een professioneel schetser van een reclamebureau, volgde de grand finale in de vorm van een presentatie. Sarah: “Ik vond het al een hele eer dat we bij de laatste zes hoorden en daardoor de masterclass mochten doen, maar winnen is helemaal geweldig! De masterclass was erg interessant, we hebben veel geleerd over het maken van een creatief concept.” Ismahen vult aan: “Het is super dat we gewonnen hebben. Ik had echt niet verwacht dat we zouden winnen! Het zou helemaal geweldig zijn als BNN ons concept ook echt gaat uitvoeren.”
Het vertrekpunt van Ismahen, Sarah en Linda was dat luisteraars via de website van de Coen & Sander Show een eigen programma kunnen samenstellen. Chiel de Leeuw, marketingmanager van BNN over het ‘Steel de Show’ concept van de NHL-studenten: “Het is heel origineel en toegankelijk. Je kunt als het ware zelf voor radio-dj spelen. Het viral aspect kan er voor zorgen dat de show uiteindelijk ook meer luisteraars krijgt. Het concept past helemaal bij het brutale van BNN en biedt voor interactieve maar ook voor passieve luisteraars mogelijkheden. Die toegankelijkheid is erg belangrijk voor ons als publieke omroep. We willen natuurlijk niet te veel weggeven van het concept want we onderzoeken nu of we het echt uit kunnen voeren.”
Verder lezen over Interactief
Events16.09.2024
Vier 25 jaar Spongebob @ WONDR Experience Amsterdam
Entertainment21.03.2024
Tweede seizoen House of the Dragon zie je vanaf 17 juni
Kies je kant in een "duellerende" trailerEntertainment30.03.2022
Netflix’ Choose or Die is een nieuwe Jumanji
Waarom nou niet interactief?Gadgets16.06.2020
LEGO en Nintendo onthullen het volledige Super Mario assortiment
Entertainment24.12.2019
Vijf Nederlandse escaperooms die de moeite waard zijn
Gadgets06.08.2019
Nieuw augmented reality-spel van LEGO: Hidden Side
Entertainment19.03.2019
Netflix strikt Bear Grylls voor nieuwe interactieve serie: You vs Wild
Advertising29.01.2019