Online27.02.2009

17% inkomsten komt uit website


17-inkomsten-komt-uit-website.jpg
17-inkomsten-komt-uit-website.jpg

De Tijd, de financiële krant die eigendom is van De Persgroep, haalt 17% van haar totale inkomsten uit haar website. Die cijfers zijn door de krant zelf bekendgemaakt. In het kader van de DNA 2009-conferentie die volgende week in Brussel plaatsvindt, raakte eerder deze week bekend dat de Amerikaanse krant The Wall Street Journal meer geld verdient aan haar website dan aan haar papieren editie. Met 1 miljoen betalende abonnees heeft de website een winstmarge die 20 keer groter is dan die van de printactiviteiten.

Een abonnement op WSJ.com kost in Europa net geen 2 dollar per week. Wie zowel de krant wil ontvangen en de website volledig wil raadplegen betaalt daarvoor 340 euro op jaarbasis.

Ter vergelijking: een abonnement op De Tijd (papieren krant + website) kost 380 euro. Enkel een abonnement nemen op de website van De Tijd is niet mogelijk. De enige Vlaamse krant die wel een webabonnement aanbiedt is De Standaard Online. Zo’n abonnement kost 132 euro; wie er de papieren krant bij wil betaalt daarvoor 325 euro op jaarbasis. Vandaag zou De Standaard Online een kleine 4.000 webabonnees tellen.

Begin december publiceerde de krant The New York Times, een van ’s werelds grootste titels en Amerika’s meest bezochte krantensite, een aantal interessante cijfers over de omzet die via internet wordt gegenereerd. Daaruit blijkt dat de internetadvertenties amper 22% van de operationele kosten dekken. Sterker nog, de 20,3 miljoen unieke bezoekers die de site van The New York Times maandelijks gebruiken genereren amper 1,22 dollar (€ 0,92) per maand/bezoeker; een fractie van wat een abonnee op de papieren krant opbrengt. Indien de krant break-even zou willen spelen op haar kosten zou ze viermaal meer unieke bezoekers over de vloer moeten krijgen, zouden de internetadvertentietarieven viermaal hoger moeten liggen of een combinatie van beiden.

De krant The New York Times zette in 2007 een tweejarig experiment met een webabonnement stop omdat het aantal betalende abonnees niet voldeed aan de verwachtingen van de adverteerders. Gisteren raakte bekend dat de New Yorkse krant Newsday een betaalmodel voor online content introduceert; een beslissing die contrasteert met de huidige trend waarbij het gros van de content gratis wordt aangeboden. Maar steeds meer kranten komen door deze conflicterende modellen in moeilijkheden. Eerder deze week raakte bekend dat de San Francisco Chronicle en de Seattle Post-Intelligencer op de rand van de afgrond staan, terwijl de krant The Rocky Mountain News (Denver) vandaag voor de laatste maal verschijnt.

Bron: Express

...

Verder lezen over Website

Online poker wordt nu al gedomineerd door AI

Online poker is groot, maar voor zowel pro’s als recreatieve spelers wordt het een stuk minder leuk en interessant met AI erbij.

Online23.09.2024

Online poker wordt nu al gedomineerd door AI

Booking wordt flink aangepakt: dit is waarom de reissite onder vuur ligt

Booking.com gaat de laatste tijd niet heel lekker. De EU heeft een oogje op het bedrijf en nu geven de Spanjaarden zelfs al een boete.

Online31.07.2024

Booking wordt flink aangepakt: dit is waarom de reissite onder vuur ligt

De allerlelijkste website van 2024 wil geen restyle

De lelijkste website van 2024 kun je bijna niet meer gemaakt krijgen in 2024: de programma’s die je kunt gebruiken om sites te maken zijn simpelweg veel te goed geworden, daarmee kun je een gedrochtje als deze er niet meer uit weten te halen.

Online04.07.2024

De allerlelijkste website van 2024 wil geen restyle

Deze websites zijn genomineerd voor lelijkste website van het jaar

Websites met Comic Sans, of gekke kleurencombi's. Je kunt nu stemmen op de website die jij eruit vindt springen op het gebied van lelijkheid.

Online29.05.2024

Deze websites zijn genomineerd voor lelijkste website van het jaar

Veelgemaakte fouten bij het bouwen van een website en hoe ze te vermijden

In het digitale tijdperk kan het bouwen van een effectieve website een uitdaging zijn. Dit artikel belicht veelgemaakte fouten tijdens het ontwikkelen van websites en biedt oplossingen om ze te vermijden.

Online29.04.2024

Veelgemaakte fouten bij het bouwen van een website en hoe ze te vermijden

Steeds meer mensen twijfelen aan de waarheid van online informatie

In 2023 heeft 67 procent van de bevolking van 12 jaar of ouder aangegeven op internet informatie gezien of gelezen te hebben die volgens hen niet waar was, of waarbij ze twijfelden aan de waarheid ervan.

Nieuws11.04.2024

Steeds meer mensen twijfelen aan de waarheid van online informatie

​Dit zijn de linkbuilding trends voor 2024

Een nieuw jaar staat voor de deur en dat betekent dat er weer nieuwe kansen zijn. Tijd voor nieuwe samenwerkingen of het verstevigen van bestaande relaties. Samen internet impact maken, dat doe je bijvoorbeeld met linkbu...

DC Business18.12.2023

​Dit zijn de linkbuilding trends voor 2024

​Zo bizar veel geld harkt OnlyFans binnen

OnlyFans: niemand ‘kent’ het, maar toch harkt de website per jaar een bizarre 5,6 miljard dollar binnen. Het platform waarop influencers en andere persoonlijkheden erotische content delen tegen betaling vindt gretig...

Online25.08.2023

​Zo bizar veel geld harkt OnlyFans binnen