Jeroen is al meer dan 15 jaar betrokken bij Dutchcowboys. Voornamelijk als digital content creator. En dan voor alle titels van The Blogidea Factory. Liefhebber van advertising, entertainment, tech, gadgets, en eigenlijk alles online.
De komende weken organiseert Boomerang Create een online pitch voor het Heineken bierflesje.
Boomerang Create is een netwerk van jonge creatieven waarmee gratis kaartengigant Boomerang Media eind 2007 is begonnen. Deze creatieven worden uitgedaagd om met nieuwe designs te komen die onderdeel zullen uitmaken van een speciale cadeau collectie waarmee Heineken komend voorjaar komt. Met online pitches brengt Boomerang Create adverteerders en creatieven samen.
“Veel merken worstelen met trends als Co-creatie, User Generated Content en Crowdsourcing maar kunnen hier geen concrete invulling aan geven. Boomerang Create doet dit wel“, aldus medeoprichter Alexander Veltman. “Merken als MTV, Domino’s Pizza, NRC Next, Viva en nu ook Heineken hebben dit al ontdekt.”
“Voor Heineken is Boomerang Create een goede manier om de consument bij het merk te betrekken. Bovendien sluit deze actie perfect aan op de weg die wij zijn ingeslagen met JouwHeineken”, aldus Martijn Keesmaat, junior brandmanager bij Heineken.
De community van Create is binnen twee jaar uitgegroeid tot 7.000 creatieven en inmiddels zijn er al 110 opdrachten in dit netwerk uitgezet. Veltman: “Wij werken samen met verschillende creatieve opleidingen. Zij helpen ons aan aanstormend talent, wij hen aan professionele opdrachten. Via onze opdrachten doen hun leerlingen niet alleen ervaring op, ze verdienen er ook nog eens geld mee.”
Verder lezen over Creativiteit
Technology19.06.2024
Google toont nieuwe AI-tools voor marketing en creatie tijdens Cannes Lions Festival
Video12.06.2024
YouTube laat creators nu meerdere thumbnails testen
Online26.03.2024
5 voorbeelden van OpenAI’s Sora die je zullen verwonderen
Media22.03.2023
Havas+Lemz breidt uit met Havas Play
"Voor elk merk het juiste speelveld"Events10.02.2023
Begin vast te tekenen: WK doodlen dit jaar in Amsterdam
Technology26.12.2022
Kunstenaars protesteren op social media tegen werkinpikker AI
Online15.08.2022
6 AI-websites om je leven en werk veel makkelijker te maken
Social Media02.08.2022
Pinterest introduceert app Shuffles om moodboards te maken
Verder lezen over Heineken
Automotive24.08.2024
Max Verstappen start de online game competitie Player 0.0
Gamification ingezet voor aandacht verantwoord alcoholgebruikMobile17.04.2024
Heineken introduceert telefoon die amper iets kan: Boring Phone
Advertising14.07.2021
Heineken’s pro-vaccinatiereclame krijgt veel kritiek
Marketing17.06.2021
Bottlegate op EK: voetballers boycotten Coca-Cola en Heineken
Wat is er aan de hand?Nieuws11.03.2020
Borrelen met collega’s? Goed voor de sfeer & voor de bedrijfsresultaten
ook voor de bedrijfsresultatenOnline07.06.2019
“Hey Google, doe mij maar ijskoud bier binnen 60 minuten”
Marketing21.04.2017
KLM scoort een Grand SpinAward
En 33 andere winnaars!Nieuws29.03.2017