De komende weken organiseert Boomerang Create een online pitch voor het Heineken bierflesje.
Boomerang Create is een netwerk van jonge creatieven waarmee gratis kaartengigant Boomerang Media eind 2007 is begonnen. Deze creatieven worden uitgedaagd om met nieuwe designs te komen die onderdeel zullen uitmaken van een speciale cadeau collectie waarmee Heineken komend voorjaar komt. Met online pitches brengt Boomerang Create adverteerders en creatieven samen.
“Veel merken worstelen met trends als Co-creatie, User Generated Content en Crowdsourcing maar kunnen hier geen concrete invulling aan geven. Boomerang Create doet dit wel“, aldus medeoprichter Alexander Veltman. “Merken als MTV, Domino’s Pizza, NRC Next, Viva en nu ook Heineken hebben dit al ontdekt.”
“Voor Heineken is Boomerang Create een goede manier om de consument bij het merk te betrekken. Bovendien sluit deze actie perfect aan op de weg die wij zijn ingeslagen met JouwHeineken”, aldus Martijn Keesmaat, junior brandmanager bij Heineken.
De community van Create is binnen twee jaar uitgegroeid tot 7.000 creatieven en inmiddels zijn er al 110 opdrachten in dit netwerk uitgezet. Veltman: “Wij werken samen met verschillende creatieve opleidingen. Zij helpen ons aan aanstormend talent, wij hen aan professionele opdrachten. Via onze opdrachten doen hun leerlingen niet alleen ervaring op, ze verdienen er ook nog eens geld mee.”