Online14.01.2009

Gerecyclede viral opnieuw een succes


gerecyclede-viral-opnieuw-een-succes.jpg
gerecyclede-viral-opnieuw-een-succes.jpg

“Ik wil een viral” is de laatste jaren misschien wel de meest gehoorde opdrachtomschrijving die een creatief bureau voor zijn kiezen krijgt. Vandaar ook dat we ons sinds de uitvinding van de term ‘viral’ al jarenlang het hoofd breken over hoe een goede viral precies is opgebouwd. Soms is het echter helemaal niet nodig om het wiel opnieuw uit te vinden, en recycle je gewoon een bestaande grap.

Dat is precies wat we bij MTV gedaan hebben in opdracht van adverteerder Beachmasters: Om kans te maken op een gratis vakantie is het de bedoeling dat zo veel mogelijk deelnemers hun telefoonnummer achterlaten op een actiesite, en als ze gebeld worden de Beachmasters vakantieyell (Hoppa!) laten horen.

Beachmasters Laat Je Horen is dan ook de Pay-off van de campagne die loopt op TV, print en radio. Maar, leidt al dat gefeest op vakantie niet vaak tot onherstelbare gehoorschade? Immers, de muziek staat in buitenlandse discotheken vaak veel harder. In samenwerking met het GPB Nederland ontwikkelde Beachmasters daarom een gratis hoortest op www.kunjehoren.nl. Jongeren kunnen zo zelf onderzoeken in hoeverre zij blijvende gehoorschade hebben opgelopen. 

De echte viralkenners hebben ‘m waarschijnlijk al herkend, deze viral is een directe variatie op de Noorse Horseltest van het Rode Kruis die een jaar geleden erg succesvol was. Maar ook voor virals geldt: beter goed gejat dan slecht verzonnen. Ik ben benieuwd wat jullie er van vinden!

Jeroen de Hooge

Jeroen is al meer dan 15 jaar betrokken bij Dutchcowboys. Voornamelijk als digital content creator. En dan voor alle titels van The Blogidea Factory. Liefhebber van advertising, entertainment, tech, gadgets, en eigenlijk alles online.

Verder lezen over Viral

Deze week viral: New York, Greta Thunberg en boze buren

Deze week staat qua viral content vooral in het teken van de aardbeving in New York en Greta Thunberg. Maar er zat ook nog vanalles tussenin. Politie-agent wordt boos op buschauffeur In Seattle gaat het deze week over e...

social media06.04.2024

Deze week viral: New York, Greta Thunberg en boze buren

Deze week viral: vriendelijke voetballers en verwarde pup

Deze week hebben we natuurlijk heel veel 1-aprilgrappen viral zien gaan, maar daar besteden we morgen apart aandacht aan in ons 1-april-artikel. Deze week viral gaat ditmaal om andere dingen, waaronder sympathieke sporte...

social media31.03.2024

Deze week viral: vriendelijke voetballers en verwarde pup

Deze week viral: Drentse Beyoncé en Star Wars op Empire State

Deze week viel het mee met de gekte rondom viral posts, maar alsnog zijn er een paar pareltjes te noemen: geen zorgen. Daarnaast komt er ook iemand die we al eens eerder bespraken voorbij. Schilderen met handen en voete...

social media23.03.2024

Deze week viral: Drentse Beyoncé en Star Wars op Empire State

Deze week viral: Max Verstapp’une en Doctor Who

Welkom in de nieuwe Deze week viral, waarin we op zoek gaan naar de hits op social media deze week, naast uiteraard de dingen die we zelf al veelvuldig voorbij zagen komen. Daar gaan we. Max Verstapp'une Max Verstappen...

social media16.03.2024

Deze week viral: Max Verstapp’une en Doctor Who

Deze week viral: nieuwe Mario-animatiefilm en de baby van Messi

Deze week is de variëteit in video's die viral gingen weer groot. En er waren slachtoffers, bijvoorbeeld de baby die van Messi een bal tegen d'r aankreeg. Oeps.. Maar ook leuk nieuws voor gamers. Dubbel zelfs! Messi sc...

social media10.03.2024

Deze week viral: nieuwe Mario-animatiefilm en de baby van Messi

Deze week viral: broccoli, doventolk en ijsvogels

Het was een heerlijke week qua viral content, hoewel hij wel werd gedomineerd door een bepaalde chocoladefabriekeigenaar. Geen zorgen, er waren nog veel meer toffe video's die viral gingen. Geniet mee. Broccoli uitverko...

social media03.03.2024

Deze week viral: broccoli, doventolk en ijsvogels

​Willy Wonka Experience bewijst: AI kan enorm misleidend zijn

Deze hele week gaat het al viral: de jammerlijk mislukte Willy Wonka Experience in Glasgow. Het is triest voor de mensen die er naartoe zijn gegaan, maar ook de mensen die er werkten. Tegelijkertijd is het ook een intere...

social media01.03.2024

​Willy Wonka Experience bewijst: AI kan enorm misleidend zijn

Deze week viral: Leeds’ voetbalfans en dansende beveiliger

Deze week was weer herfst als het gaat om het weer en dat was extra sneu omdat er een schoolvakantie is, die afhankelijk van waar je woont de voorjaars-, februari-, krokus- of carnavalsvakantie heet. Ook qua virals deden...

social media25.02.2024

Deze week viral: Leeds’ voetbalfans en dansende beveiliger