De redactie van Dutchcowboys is te bereiken via redactie@dutchcowboys.nl
Het jaar 2009 is door de Europese Commissie uitgeroepen tot het jaar van Creativiteit en Innovatie. Bureau 2009 en Telegraaf Media Nederland hebben een diepgeworteld geloof dat creativiteit en innovatie onontbeerlijk zijn voor het succesvol lanceren én voortbestaan van merken, producten en diensten. Daarom starten zij met Project 2009: een initiatief, bedoeld voor bedrijven en ondernemers die op het punt staan een nieuw product of dienst te introduceren, of die een oud merk nieuw leven in willen blazen.
Project 2009 nodigt bedrijven en ondernemers uit plannen voor productintroducties of –innovaties in te zenden, waarna de beste inzender geholpen gaat worden bij het lanceren van het merk, product of de dienst. Bureau 2009 ontwikkelt in samenwerking met de Crossmedia Unit van Telegraaf Media Nederland een communicatieconcept, Telegraaf Media Nederland levert vervolgens de media exposure.
“Je ziet dat het voor veel mensen juist in deze tijd van slechte economische omstandigheden, lastig is om de stap te zetten in ondernemerschap. En dat terwijl in een tijd van recessie veelal de écht goede ideeën worden geboren. Wij vinden oprecht dat deze ideeën beloond moeten worden en dat díe merken, producten of diensten die écht vernieuwend zijn, moeten worden geholpen bij een lancering of relaunch”, aldus Jeroen de Bakker van Bureau 2009. Steven Kraanen van de Crossmedia Unit van Telegraaf Media Nederland vult aan: “Je kunt Project 2009 zien als een soort van winstverdubbelaar; je budget voor introductie kan zo maar verdubbeld of verdrievoudigd worden….als je het goede idee hebt! “
Elke ondernemer of elk bedrijf kan inschrijven op Project 2009. Een belangrijke voorwaarde is echter dat het product of dienst “ready-to-market” is. Daarnaast moet de ondernemer bereid zijn om Bureau 2009 en Telegraaf Media Nederland financieel te laten meedelen in het succes van het product of de dienst. Bureau 2009 stelt € 100.000,- aan marketingadvies beschikbaar en Telegraaf Media Nederland biedt € 1.000.000, – aan mediawaarde aan.
Inschrijven voor Project 2009 is mogelijk vanaf heden op www.project2009.nl. De inschrijving sluit op 31 januari, waarna een deskundige jury van bedrijfskundigen en marketing- en communicatieadviseurs uiteindelijk een winnaar selecteren.
Verder lezen over Telegraaf
Media03.11.2013
Het Telegraaf Concern en Hyves: onvermogen tot hervormingen
Mobile02.01.2013
Bliep is per 1 januari een zelfstandig bedrijf
Technology27.10.2012
Uitgevers in Nederland en Belgie storten zich op Windows 8
Social Media18.05.2010
Social Media case: De Telegraaf Boycot
E-mail26.02.2009
Telegraaf Media wint MarketingSherpa Email Award
Online14.02.2009
Meer dan 250 inzendingen Project 2009
Mobile05.02.2009
Papieren krant op je mobiel
Online13.12.2008