Jeroen is al meer dan 15 jaar betrokken bij Dutchcowboys. Voornamelijk als digital content creator. En dan voor alle titels van The Blogidea Factory. Liefhebber van advertising, entertainment, tech, gadgets, en eigenlijk alles online.
De Nederlandse internetportal, of ‘personalised desktop’, Symbaloo is verkozen tot website van het jaar in de categorie portals. Dat dit in Nederland gebeurde is al leuk, maar het was nog veel aardiger dat ook Amerikaanse internetgebruikers Symbaloo op één zetten. De verkiezing, jaarlijks georganiseerd door Metrixlab, beoordeelt sites op inhoud, navigatie en ontwerp.
Daarnaast kunnen internetgebruikers ook stemmen. In de VS brachten meer dan anderhalf miljoen mensen een stem uit. Symbaloo werd een jaar geleden officieel geïntroduceerd en kent inmiddels een zeer actieve community met meer dan 125.000 bezoeken per dag.
Ton aan de Stegge, investeerder in Symbaloo is verheugd: “Symbaloo wordt vaak de nieuwe startpagina genoemd. Het feit dat het publiek Symbaloo wint van sites als MSN, iGoogle, Startpagina, KPN Vandaag, Buienradar en Netvibes, bewijst onze concurrentiekracht en de internationale potentie van het concept.”
Kort na de introductie won Symbaloo al een Gouden SpinAward voor beste websiteconcept.
Symbaloo kan het best worden omschreven als een verzameling kleurrijke blokjes. De kleurige matrix biedt een overzichtelijke indeling van verschillende categorieën websites. Hieronder vallen ook veelgebruikte diensten zoals Google, Wikipedia, Gouden Gids, Marktplaats, Buienradar, TVGids.nl, Albert en diverse RSS-feeds. Tevens is er een apart overzicht voor het nieuws. Via een ‘drag and drop’-functionaliteit kunnen gebruikers gemakkelijk blokjes toevoegen, verplaatsen of verwijderen.