Ron verdiende zijn sporen in de Telecom als Mobile Cowboy. Na bijna 15 jaar was hij toe aan een nieuwe uitdaging als zelfstandig freelance journalist, blogger en tekstschrijver. Het bloed kruipt echter waar het niet gaan kan. De Mobile Cowboys is back! Met lasso en zweep in de aanslag om de ingeslapen telecommarkt weer eens goed wakker te schudden en met scherp te schieten!
Vergeet alle professionele opinie peilers en poll’s! Als je wilt weten wie de volgende Amerikaanse president wordt moet je een kopje koffie gaan drinken bij een van de duizenden 7-Eleven supermarkten.
Het blijkt namelijk dat daar de afgelopen twee verkiezingen tot op de procent nauwkeurig, voorafgaand aan election day, de juiste uitslag voorspeld is. Bezoekers van deze supermarkten kun je namelijk je voorkeur voor de Republikeinse of Democratische kandidaat kenbaar maken door het kopen van een rood of blauw kopje koffie.
Als we de hudige tussenstand mogen geloven dan wint Obama over drie weken met een verschil van 20% van McCain. Van alle koppen koffie die tot nu toe verkocht zijn waren er namelijk 60% blauw en 40% rood. Natuurlijk is de kans dat deze voorspelling, ook gezien de tussenstanden in de professionele polls, de mist in gaat relatief klein maar zoals gezegd heeft de methode van 7-Eleven bij de voorgaande twee verkiezingen verrassend goed gepresteerd.
In 2000 voorspelden de koffiedrinkers namelijk als dat George W. Bush het met 1% zou winnen van Al Gore en ook in 2004 bleek de uitslag van de koffie-poll perfect in lijn met de definitieve uitslag van de verkiezingen: George W. Bush 51% vs. John Kerry 49%.