Online23.08.2008

Online shoppers geven voorkeur aan bezorgen


Online shoppers verkiezen het laten bezorgen van producten boven het zelf afhalen. De prijs hiervan lijkt daarop geen invloed te hebben, blijkt uit onderzoek van vergelijkingssite Kieskeurig.

Kieskeurig ondervroeg 1.632 internetshoppers naar hun voorkeuren wat betreft laten bezorgen en afhalen van een online aankoop. Driekwart geeft daarbij aan minimaal 1 keer per kwartaal iets online te kopen. Deze aankopen worden overwegend aan de deur bezorgd. Aan afhalen geeft slechts 16 procent van de ondervraagden de voorkeur. Daar heeft zelfs een prijsverschil tussen het laten bezorgen en afhalen van een bestelling geen invloed op.

De meeste mensen willen echter wel weten wat ze kunnen besparen als ze het product zelf ophalen. 95% wil de bezorgprijs weten tegen 82% die de prijs voor afhalen wil weten. Het merendeel van de kopers geeft daarbij de voorkeur aan voor het betalen via iDeal (54%). Op afbetaling wil niemand iets kopen. Vrouwen wagen zich daarnaast niet aan een betaling met Paypal en ook sms betalen geniet (nog) bij niemand de voorkeur.

“Veiligheid en vertrouwen blijven belangrijke issues, zeker als het om online betalingen gaat,” zegt Minouk Fieggen-Verkerke, Hoofd Marketing bij Kieskeurig. “Opvallend is dat vooruit betalen en bestellen onder rembours populairder is bij mannen. Vrouwen kiezen duidelijk vaker voor betalen met acceptgiro en facturatie achteraf. Over de voorkeur voor bezorgen of afhalen zijn de twee seksen het overigens wel eens.

De toekomstverwachting van de ondervraagden laat zien dat zij niet verwachten hun bestellingen vaker af te gaan halen. Slechts tien procent geeft aan dit wel van plan te zijn. Terwijl een derde van de respondenten juist vaker wil laten bezorgen.

...

Verder lezen over Online Shop

Amazon komt met zijn eigen Temu-killer

Nu komt er al veel uit China wat je op Amazon ziet, maar hierbij gaat het echt om spotgoedkope dingen zoals je die ook kent van Temu en Shein.

Online14.11.2024

Amazon komt met zijn eigen Temu-killer

In aanloop naar de feestdagen komt Sendcloud met WhatsApp Tracking

Met de feestdagen in aantocht bereiden veel webshops zich inmiddels voor op de jaarlijkse golf van online bestellingen. De bekende vraag ‘Waar blijft mijn pakketje?’ blijft dan niet uit. Om dergelijke leveringsvragen beter te managen, introduceert Sendcloud nu WhatsApp Tracking. Deze nieuwe feature helpt niet alleen om het aantal klantvragen te verminderen, maar verhoogt ook de klanttevredenheid.

Online14.11.2024

In aanloop naar de feestdagen komt Sendcloud met WhatsApp Tracking

EU-toezichthouders eisen dat Temu zich aan de regels houdt

De webwinkel Temu moet de komende tijd heel duidelijk gaan aantonen dat het zich aan de consumentenregels van hier houdt.

Online08.11.2024

EU-toezichthouders eisen dat Temu zich aan de regels houdt

Eerst checken, dan bestellen: Klik niet meteen op die bestelknop!

We gaan in sneltreinvaart richting de feestdagen. Black Friday, Cyber Monday, Sinterklaas en Kerstmis volgen elkaar in rap tempo op. En dus gaan we ook met zijn allen weer op zoek naar de leukste cadeaus en scherpste aanbiedingen. Maar daar spelen ook kwaadwillenden slim op in. En dus komt Autoriteit Consument & Markt nu alvast met een waarschuwing voor onbetrouwbare webshops in aanloop naar de feestdagen.

Online31.10.2024

Eerst checken, dan bestellen: Klik niet meteen op die bestelknop!

Nieuwe campagne tegen onbetrouwbare webshops
Is de kassaloze supermarkt mislukt?

Albert Heijn had ooit een kassaloze AH To Go en al was dat een experiment, kunnen we stellen dat de kassaloze supermarkt niet werkt. 

Technology08.10.2024

Is de kassaloze supermarkt mislukt?

Heb je een webwinkel, let dan goed op hoe je knoppen heten

Hoe heten de knoppen op jouw webwinkel? Dat kan veel uitmaken in het consumentenrecht.

Online07.10.2024

Heb je een webwinkel, let dan goed op hoe je knoppen heten

Dit is het verschil tussen Riverty en Klarna

Achteraf betalen bij een webshop kan heel handig zijn, bijvoorbeeld met Riverty of Klarna. Wat zijn de verschillen en de risico's?

Online24.09.2024

Dit is het verschil tussen Riverty en Klarna

Producten EasyToys liggen nu ook in de schappen bij Kruidvat

Kruidvat gaat vanaf 23 september een aantal erotische producten verkopen van EasyToys. De speeltjes en aanverwanten komen te liggen in 1.200 winkels in Nederland en België en natuurlijk ook online op Kruidvat.nl. Dankzij deze overeenkomst verdubbelt de erotische webshop in één keer zijn aanwezigheid in het Nederlandse en Belgische winkelbestand.

Online23.09.2024

Producten EasyToys liggen nu ook in de schappen bij Kruidvat