De redactie van Dutchcowboys is te bereiken via redactie@dutchcowboys.nl
Het publiek van videogames bestaat voor 40 procent uit vrouwen en de gemiddelde leeftijd van videogames-spelers is inmiddels gestegen tot 35 jaar. Dat blijkt uit een rapport van de Entertainment Software Association.
Vrouwen boven de 18 jaar vertegenwoordigen 33 procent van de videogames-populatie. Dat is meer dan jongens beneden de 17 jaar. Die groep heeft een aandeel van 18 procent. Meer dan één kwart van de videogame-spelers is inmiddels ouder dan 50 jaar.
In totaal zou nu 65 procent van de Amerikaanse gezinnen computer- en videogames spelen en 38 procent zou een videogames-console bezitten.
“Er bestaat geen stereotiepe gamer meer,” aldus Michael D. Gallagher, topman van de Entertainment Software Association. “Door de grote marktpenetratie en de uitbreiding van de consumentengroep, hebben videogames zich genesteld in de culturele en sociale structuur van de Amerikaanse maatschappij.” Meer dan 40 procent van de Amerikanen zou van plan zijn dit jaar één of meer videogame aan te kopen.
Uit het onderzoek blijkt verder dat 85 procent van de videogames die vorig jaar in de Verenigde Staten verkocht werden, geschikt waren voor tieners of alle leeftijdscategorieën. Slechts 15 procent van de verkochte games kwam uit de volwassenen-categorie. Daarnaast wordt opgemerkt dat 63 procent van de Amerikaanse ouders van mening zijn dat videogames een positief onderdeel vormen van het leven van hun kinderen. Bijna 90 procent controleert wel het videogame-gedrag van zijn kinderen. [Bron: Managing21