Online25.06.2008

Nederlandse merken scoren uitstekend


nederlandse-merken-scoren-uitstekend.jpg
nederlandse-merken-scoren-uitstekend.jpg

De feestelijke uitreiking van de prijs der communicatieprijzen was dit jaar in het Tuschinski theater in Amsterdam een bijzondere gebeurtenis. Naast acht bronzen, drie zilveren en een gouden Effie over 2007 werden er ter gelegenheid van het jubileumjaar drie “Grand Effies” uitgereikt aan bureau, adverteerder en merk voor de meeste effectieve communicatie in de afgelopen 25 jaar.

Reclamebureau DDB (35 Effies), adverteerder Unilever (18 Effies) en het merk Albert Heijn (8 Effies) mochten deze Effie ‘achievement’ Awards in ontvangst nemen.

De enige Gouden Effie dit jaar ging naar de campagne van Klene drop van Perfetti van Melle ontwikkeld door het bureau Y&R Not Just Film.

Er was drie maal zilver voor de tweedehands boekencampagnes van het bureau ETCETERA voor mediawinkel bol.com, de campagne van het bureau Only voor Zwitsal van Sara Lee en de campagne voor Biodermal van Chefaro, welke eveneens werd ontwikkeld door het reclamebureau ETCETERA.

De jury was volgens voorzitter Alexander Ribbink ook dit jaar uiterst kritisch op het ingezonden werk: “Het aantal genomineerden lag dit jaar wat lager dan in 2007. We hebben de lat weer hoger gelegd dan vorig jaar”. 39% van de inzendingen kreeg een nominatie, van wie 12 uiteindelijk een Effie. Opvallend dit jaar was de prestatie van Nederlandse merken zoals Klene, Zwitsal, Biodermal, bol.com, bank Theodoor Gilissen en verzekeraar FBTO. “We zijn zeer trots dat de Gouden en Zilveren Effie Winnaars allemaal merken zijn met een duidelijke Nederlandse signatuur“, aldus Ribbink.

Alle winnaars staan hier op een rijtje.

Jeroen de Hooge

Jeroen is al meer dan 15 jaar betrokken bij Dutchcowboys. Voornamelijk als digital content creator. En dan voor alle titels van The Blogidea Factory. Liefhebber van advertising, entertainment, tech, gadgets, en eigenlijk alles online.

...