Jeroen is al meer dan 15 jaar betrokken bij Dutchcowboys. Voornamelijk als digital content creator. En dan voor alle titels van The Blogidea Factory. Liefhebber van advertising, entertainment, tech, gadgets, en eigenlijk alles online.
Het fenomeen cashback shopping, oftewel contant geld terugkrijgen door het doen van online aankopen, is sinds kort ook in Nederland beschikbaar via de nieuwe site van SplinQ.
In de VS en Groot Brittannië is het al een ingeburgerde manier van kopen via het web en zijn er partijen als bijvoorbeeld Quidco en Jellyfish (eind vorig jaar overgenomen door Microsoft) die al miljoenen ponden en dollars per maand aan hun leden hebben overgemaakt.
Nadat de consument zich gratis heeft geregistreerd heeft hij toegang tot de aangesloten webwinkels en -diensten. Indien een consument overgaat tot een aankoop, wordt dit geregistreerd en doorgegeven aan de cashback site die ervoor zorgt dat het beloofde voordeel wordt uitgekeerd.
De voordeeltegoeden worden bovenop de reguliere kortingen van de webwinkel gegeven. Deze nieuwe vorm van online winkelen neemt nu ook in Nederland een vlucht.
Ferenc Varga, directeur van SplinQ: “De consument heeft op internet de regie, zoekt, vergelijkt en haalt extra voordeel. Als SplinQ zijn we altijd op zoek naar partners die een extra voordeel met consumenten willen delen, zoals bijvoorbeeld iZio, onderdeel van Delta Lloyd. Op dit moment loopt er een actie met extra voordeel bij de goedkoopste verzekeraar van Nederland. Hiermee kunnen consumenten al meteen EUR 50,- cashback krijgen bij het afsluiten van een verzekeringspakket. Ter ondersteuning loopt er een campagne rondom de Euro 2008 sites van de publieke omroep. Daarnaast krijgt iedereen die zich nu aanmeldt ook nog eens een `startbonus’ van EUR 7,50 cashback, waardoor het extra aantrekkelijk wordt om SplinQ eens te proberen“.