Jeroen is al meer dan 15 jaar betrokken bij Dutchcowboys. Voornamelijk als digital content creator. En dan voor alle titels van The Blogidea Factory. Liefhebber van advertising, entertainment, tech, gadgets, en eigenlijk alles online.
Het online innovatieplatform www.battleofconcepts.nl kiest Whizpr voor het verder ontwikkelen van de naamsbekendheid en het onderhouden van de perscontacten.
Battle of Concepts is een online platform, bedoeld voor bedrijven en overheidsinstanties die op zoek zijn naar innovatieve ideeën en creatieve oplossingen voor allerlei soorten vraagstukken. Als tegenprestatie maken de organisaties een prijzengeld beschikbaar, te verdelen onder de beste inzendingen. Battle of Concepts bestaat nu een jaar en heeft ambitieuze groeiplannen in binnen- en buitenland. Daarvoor wil het bedrijf ook actiever communiceren over de diverse ‘Battles’ en de uitkomsten ervan.
Een ‘Battle‘ is een vraagstuk van een bedrijf of overheidsinstantie. Studenten en young professionals strijden in een Battle om het beste idee en leveren hun ideeën en oplossingen aan, in de vorm van een ‘Concept‘, een korte beschrijving van het idee. Battle of Concepts stuurt dit concept anoniem door naar de organisatie die de Battle heeft uitgeschreven. Het bedrijf kiest vervolgens de twintig beste concepten uit. De deelnemers achter deze concepten winnen prijzengeld én verdienen punten voor de ‘Battle ranking’. Het prijzengeld per Battle varieert van 3.000 tot 6000 euro. Op deze manier is het voor organisaties mogelijk om extern innovatieve ideeën te genereren en jong talent te ontdekken.
Joost Dekkers, oprichter van Battle of Concepts: “De kracht van Battle of Concepts is de combinatie van ideeën. Niet één goed idee, maar juist tientallen ideeën samen zorgen voor nieuwe inzichten. Het is onvoorstelbaar hoeveel ideeën en marktinformatie bedrijven krijgen wanneer zij verschillende studenten een SWOT-analyse laten maken en op basis daarvan een marketingconcept bedenken”.
In het afgelopen jaar hebben al diverse organisaties succesvol een Battle uitgeschreven, waaronder ANWB, Fortis, Nationale Nederlanden, Eneco, War Child, ProRail, DynaByte, TNO, ABP, Movares, Heerema en de Kamer van Koophandel.
Verder lezen over PR
DC Business21.12.2023
Edelman versterkt sectorleiderschap met nieuwe benoemingen in EMEA
DC Business10.07.2020
Digital Marketing Summit: PR meets Marketing
Online21.04.2020
Een gouden tweede jeugd voor PR: Influencer-PR 2.0
Online21.03.2019
Waarom free publicity een goede basis is voor een contentstrategie
DC Business17.06.2018
5 redenen waarom visitekaartjes nog steeds nuttig zijn in 2018
Entertainment23.11.2017
Beste escape room ever: 13 uur in een rijdende trein door Finland
Murder on the Orient Express in het echtSocial Media12.04.2017
Het PR-drama van United Airlines gaat viral
Social Media10.04.2017
Man hard op weg naar meeste retweets ooit om gratis kipnuggets
gratis PR-stunt voor burgerketen Wendy'sVerder lezen over WhizPR
Gadgets19.12.2011
Vandaag te winnen in de Logitech Lucky Monday Show: 10 Harmony One+ afstandsbedieningen #LLMS
Gadgets11.12.2011
Morgen op Stylecowboys: een nieuwe Logitech Lucky Monday Show #LLMS
Gadgets27.11.2011
Morgen op Stylecowboys: een nieuwe Logitech Lucky Monday Show #LLMS
Media01.10.2010
Flipboard, the movie
Online16.03.2010