Er is in de media al veel geschreven over de introductie van Ziggo. Vorige maand werden @Home, Multikabel en Casema samengevoegd tot het nieuwe merk. Ziggo werd in de markt gezet als nieuw, nieuwsgierig en een beetje wereldvreemd. Één ding zou duidelijk moeten zijn; vanaf nu ging het draaien om de klant.
Al snel kwamen echter de eerste negatieve berichten bovendrijven en helaas voor Ziggo hebben ze binnen een maand al te maken met de eerste echt serieuze ‘online reputatiekiller’; een speciale eigen klachtenpagina op de website van de Consumentenbond. Met het meldpunt wil de bond inventariseren welke problemen mensen hebben en hoe groot die zijn. De consumentenbond wil met het meldpunt ook inzicht krijgen in de manier waarop Ziggo met klachten omgaat.
Naar dit laatste, maar zeker ook naar de verdere manier waarop Ziggo hier mee omgaat, ben ik natuurlijk erg benieuwd. Hoe dan ook lijkt het tijd voor Ziggo om zich, naast de ongetwijfeld tonnen kostende introductiecampagne, vanaf nu ook snel bezig te gaan houden met haar (online-) reputatie.
Via Brandmerck.nl