De redactie van Dutchcowboys is te bereiken via redactie@dutchcowboys.nl
Het is slecht gesteld met de online bereikbaarheid van Nederlandse winkelketens, dat is gebleken uit een onderzoek in opdracht van Elsevier Retail.
Bijna de helft van de Nederlandse winkelketens is onbereikbaar via e-mail. Er is vaak geen webformulier of e-mailadres voor de klant beschikbaar voor het stellen van directe vragen. En als die er wel is, komt er geen of een heel late reactie.
Het onderzoek is gedaan onder 75 winkelketens. De bereikbaarheid is op verschillende manieren onderzocht: via het web, aan de telefoon en in de winkel. Het bureau concludeerde dat bijna de helft van de bedrijven onbereikbaar is via e-mail. Gamma, Xenos en Coop scoorden het slechtst, omdat zij op geen enkele manier online te benaderen zijn. Als klanten het via de telefoon willen proberen, zijn ze bij Media Markt, It’s of Ikea niet aan het goede adres. Wel hebben deze ketens hun service in de winkel goed op orde. BrilService is volgens het onderzoek het aangenaamste bedrijf om contact mee te hebben. Het volledige onderzoek zal vandaag worden gepresenteerd.