Jeroen is al meer dan 15 jaar betrokken bij Dutchcowboys. Voornamelijk als digital content creator. En dan voor alle titels van The Blogidea Factory. Liefhebber van advertising, entertainment, tech, gadgets, en eigenlijk alles online.
Discovery Networks Benelux heeft een Brain Training-campagne ontwikkeld rondom de Moeder- en Vaderdagcampagnes van Nintendo voor de Nintendo DS en het spel Meer Brain Training. De interactieve campagne wordt aangejaagd door promo’s op Discovery Channel en een zeer uitgebreide online applicatie over de hersenen. Uniek aan de campagne is het teasende element van de commerciële TV-promo’s. Gedurende het reclameblok krijgt de kijker verschillende geheugentests voorgelegd, waarna het antwoord volgt aan het eind van het reclameblok met een oproep om de geheugentest te spelen op de website.
Op de website kunnen gebruikers een geheugentest spelen, waar onder andere het lange termijngeheugen, de concentratie en het ruimtelijke inzicht worden getoetst.
Verder worden de verschillende functies en emoties van het menselijk brein toegelicht op een aantrekkelijke en toegangelijke manier. Door middel van deelname aan een vereenvoudigde versie van deze test, maken consumenten kans op een Nintendo DS Lite met het spel Meer Brain Training van Dr. Kawashima. Niet alleen het aantal goede antwoorden, maar tevens de tijd waarin de test wordt volbracht is bepalend voor de eindklassering. In de twee weken voor Moederdag is de website door bijna 20.000 verschillende mensen bezocht, waarbij er maar liefst 75.000 pageviews gerealiseerd zijn. Het spel is ruim 7.000 keer gespeeld. Voor de Vaderdag-ondersteuning zijn nieuwe promo’s ingezet om de genoemde aantallen te overtreffen tijdens het vervolg van de campagne.
Commercieel Directeur Allard Ruyl: “We zijn in staat gebleken om de commerciële boodschap in de vorm van een interactieve geheugentest te gieten die 100% aansluit bij het product en de reguliere campagne van Nintendo, namelijk om de Nintendo DS en Meer Brain Training te positioneren als Moeder- en Vaderdagkado. Niet alleen wordt Brain Training voor Nintendo DS hiermee effectief gepushed, ook stijgt de kijkersintensiteit gedurende de reclame-blokken. De interactie die wij op deze manier aangaan met onze doelgroep tijdens het reclame-blok, past in de groeistrategie voor non-traditionele campagnes op Discovery Channel.”
Verder lezen over Nintendo
Gaming31.10.2024
Nintendo lanceert zijn eigen Spotify met Nintendo Music
Gadgets09.10.2024
Nintendo onthult een nieuw product waar we nooit aan hadden gedacht
Gaming05.09.2024
Nintendo kan inpakken: AI kan de volgende Mario-game maken
Entertainment22.08.2024
Het Nintendo Museum opent binnenkort in Kyoto, Japan
op 2 oktober om precies te zijnGaming08.08.2024
Luigi’s Mansion 2 HD review: we zijn verwend met nummer 3
Gaming05.08.2024
Nieuwe trailer van The Legend of Zelda: Echoes of Wisdom is een roadtrip
Gaming31.07.2024
Mario en Sonic gaan niet meer naar de Olympische Spelen
Gaming25.07.2024