De redactie van Dutchcowboys is te bereiken via redactie@dutchcowboys.nl
Teletekst is nog altijd een zeer populair medium. Bijna 12 miljoen mensen van 13 jaar en ouder maken nog regelmatig gebruik van deze informatiedienst. Opvallend is dat veel jongeren teletekst goed waarderen. Van de gebruikers in de groep 13-34 jarigen geeft 97% aan teletekst een actueel medium te vinden. Dit blijkt uit een onderzoek gedaan door Intomart GfK eerder dit jaar in opdracht van RTL Nederland en SBS Broadcasting.
Uit het onderzoek blijkt ook dat teletekst voor velen nog altijd een belangrijke bron van eerste informatie is. Nieuws over het overlijden van bekende Nederlanders, de aankondiging van de film van Geert Wilders en de informatie over de zaak Holloway zijn onderwerpen die veel mensen het eerst op teletekst hebben gelezen. Verder zijn ook sport, het weer en de tv-gids populaire rubrieken.
Behalve op de televisie blijkt ook de internetversie van teletekst in groeiende mate populair. Vorig jaar raadpleegde nog 28% van de teletekstgebruikers het medium via tv maar ook via internet, in 2008 is dit gestegen naar 32%. Het gebruik van teletekst via internet is voornamelijk complementair aan het gebruik van teletekst via de televisie. Zo is het gebruik van teletekst via internet van 09.00 uur tot 18.00 uur ongeveer tweemaal zo hoog als het gebruik via televisie. Daarnaast blijkt dat men teletekst via internet niet alleen gebruikt om zich te informeren, maar dat er ook een interessante conversie plaatsvindt. Een op de vijf teletekstlezers geeft aan wel eens een website te bezoeken naar aanleiding van informatie op teletekst.
Verder lezen over RTL
Media06.03.2024
RTL & Buienradar komen met het energieweerbericht op tv
Coffee corner31.10.2023
The Jump laat zien dat RTL de weg kwijt is
Entertainment09.01.2020
Hoe zit het met de kijkcijferoorlog tussen Jinek en Op1
Hoeveel mensen zappen er tussen de twee talkshowsNieuws14.10.2019
Kijkcijferrecord voor start tiende seizoen Zondag met Lubach
Entertainment28.08.2019
Vervangen grote platforms zoals Netflix en YouTube in de toekomst onze traditionele tv-uitzendingen?
Alleen nog 'on demand' kijkenCoffee corner27.08.2019
Goede Tijden, Slechte Tijden; over en uit
Entertainment29.03.2019
JP van Lingo laat eindelijk zijn gezicht zien
Entertainment20.02.2019