Jeroen is al meer dan 15 jaar betrokken bij Dutchcowboys. Voornamelijk als digital content creator. En dan voor alle titels van The Blogidea Factory. Liefhebber van advertising, entertainment, tech, gadgets, en eigenlijk alles online.
Eind maart introduceerde LG een nieuwe reeks LCD breedbeeld monitoren. Gezien de specificaties (o.a een contrastratio van 10.000:1, responstijd van 2 ms en een wide color gamut van 100% ) met name geschikt voor grafische professionals en multimedia liefhebber. De markt kent LG echter hoofdzakelijk als producent van stijlvolle TV’s en mobieltjes als de Prada, Viewty en de LG Secret. Reden voor LG en haar interactief reclamebureau Spindokters om te kiezen voor een inhoudelijke campagne en zwaar in te zetten op seeding, online pr en een SEO geoptimaliseerde website waar de verschillende aspecten nader uiteen gezet werden. Banner advertising waarin de USP’s werden gecommuniceerd, zorgden voor ondersteuning op door de doelgroep bezochte communities zoals o.a. Tweakers, Webwereld en Gameweblogs. Daarnaast zijn een tiental videofilmpjes – productinformatie en entertainment – uitgezet in verschillende videocommunities.
De productsite http://www.lg-playwide.nl heeft in de eerste maand ruim 32.000 unieke bezoekers getrokken. Analyse van de bezoekcijfers geeft aan dat de inzet van social communities en redactionele bijdragen in doelgroep media als tweakers en hardwareinfo uiterst efficiënt is. 60% van de traffic is direct gerelateerd aan deze seeding activiteiten en met een gemiddelde bezoekduur van 4.18 minuten en 5.1 bekeken pagina’s kwalitatief goed te noemen.
Hoewel qua click rate en bezoekersaantallen de bannercampagne als zeer succesvol kan worden aangemerkt met clickratio’s tussen de 0,3% – 3%, zijn bezoekers die via een banner ad binnen kwamen minder actief. Met een gemiddelde bezoekduur van 2.34 minuten en 3.7 pagina’s scoort deze bezoeker aanmerkelijk lager dan de bezoeker die via de redactionale uitingen en seeding binnen kwam.
De advertising campagne is inmiddels afgerond. De effecten van de online pr campagne en de seedingactiviteiten werken echter nog steeds door en zorgen voor een dagelijkse aanwas van bezoekers. Door de verwijzingen in artikelen en social media is een contextueel netwerk ontstaan: verwijzingen naar http://www.lg-playwide.nl vanuit sites c.q. communities met aan de LG monitoren gerelateerde content. Doordat in de LG site sleutelbegrippen verder worden uitgewerkt en de site voor zoekmachines is geoptimaliseerd, neemt de zichtbaarheid en vindbaarheid van de LG breedbeeld monitoren substantieel toe. In Google analytics wordt dit zichtbaar door de toename van het aantal bezoekers dat via search engines binnenkomt en een stijging van het aantal zoekwoorden. Zoekmachines zijn op dit moment goed voor ruim 350 bezoekers per dag.
Een ander opvallende gegeven is het grote aantal bezoekers dat direct de url van de productsite intypt. De domeinnaam lg-playwide.nl is alleen online gebruikt en is pas sinds eind maart actief. Toch hebben de afgelopen maand 2851 mensen de url http://www.lg-playwide.nl ingetypt. Hoewel niet aantoonbaar, zijn dit waarschijnlijk mensen die na het zien van een van de videofragmenten de in de aftiteling genoemde url hebben ingetyped.
Verder lezen over LG
Gadgets03.07.2024
LG neemt Nederlandse smarthomeplatform Homey over
Gadgets08.01.2024
CES 2024: De toekomst van televisie is transparant
Gadgets16.05.2023
Gaat LG OLED schermen leveren aan Samsung?
Het is bijna ondenkbaar dat de ‘L-company’ en ’S-Company’ gaan samenwerkenGadgets05.01.2023
LG komt met een televisie die bijna draadloos is: zo kan dat
Gadgets30.12.2022
Wordt 2023 het jaar van de koelkast?
Mobile29.12.2022
Smartphone camera module met periscopische lens van LG
Gadgets04.09.2022
IFA 2022: als het maar vouwt en buigt
Gadgets03.09.2022