Coca-Cola zet in de aanloop naar het Europees Kampioenschap voetbal Oranje-spits Ruud van Nistelrooij in als hun ambassadeur. De immer populaire frisdrank is op 21 april gestart met de zogeheten online Goal Celebration Academy.
Voetbalfans kunnen hier terecht om alles te leren over het vieren van doelpunten.Ruud van Nistelrooij is ambassadeur van deze Goal Celebration Academy. “Als spits van de huidige oranje selectie, weet ik als geen ander hoe belangrijk is om steun van het Oranjelegioen te krijgen”
“Daarom juich ik het initiatief van Coca-Cola toe om de Goal Celebration Academy op te richten. Zo weet ik zeker dat de fans goed voorbereid zijn voor de wedstrijden van Euro 2008 en het Nederlands elftal en ikzelf op het legioen kunnen bouwen“, aldus de topschutter van Real Madrid.
De bezoeker van de site kan op de Goal Celebration Academy terecht voor juichtips, een juichhoroscoop en een test om te bepalen welk juichtype je bent. Uit een onderzoek van TNS NIPO, in opdracht van Coca-Cola, blijkt dat meer dan de helft van de Nederlanders voetbal kijken alleen leuk vindt bij belangrijke wedstrijden.