De redactie van Dutchcowboys is te bereiken via redactie@dutchcowboys.nl
Vandaag wordt werkenbijmij.tv gelanceerd tijdens de MKB Innovatie Top 100 2008 in Zoetermeer. Een wervingssite waar alleen directeuren aan het woord komen, die in een ‘drie minuten video’ vertellen over hun organisatie en waarom het aantrekkelijk is om juist bij hun te werken. Daarbij wordt uiteraard gelinkt naar de ‘www.werkenbij…’ pagina of de vacaturepagina.
Directeur Alexander Steegh: “Werkenbijmij.tv is een knipoog naar alle ‘www.werkenbij… ’ pagina’s die momenteel als paddenstoelen uit de grond schieten. Een knipoog met tegelijkertijd ook een serieuze boodschap, want het doel is dat mensen bedrijven leren kennen en solliciteren. De site speelt ook in op het fileleed en de wens van veel mensen om dichter bij huis te werken. Door te surfen over Google Maps krijgt de werkzoekende een goed overzicht van de organisaties in zijn of haar regio.”
Als we in Maastricht kijken zien we Mise en Place directeur Charly (Charles) van Goch, die met zijn trompet en aanstelijke energie studenten werft. Directeur Anke ten Koppel van Interpares in Amersfoort heeft een serieuze boodschap, want zij zoekt stevige facility professionals. Steegh: “Het is simpelweg fun om al die directeuren hoogst persoonlijk in beeld te zien. Tegelijkertijd vertelt de directeur ons veel over de bedrijfscultuur, het soort mensen dat er werkt én het soort mensen dat de organisatie zoekt.”
Werkenbijmij.tv is ontwikkeld door Uptempo Carrière TV, een interactief videoplatform voor de arbeidsmarkt. Steegh: “Met werkenbijmij.tv willen wij vooral MKB’ers in beeld brengen. Stel: je bent een zeer kundige techneut en je bent op zoek naar een baan in regio Eindhoven. Dan denk je al snel aan Philips of ASML. Maar er zijn nog zoveel meer bedrijven, die je misschien niet kent maar die ook hele mooie dingen doen.”