De redactie van Dutchcowboys is te bereiken via redactie@dutchcowboys.nl
De nieuwe website www.bannerprijzen.nl is al in de eerste maand van zijn bestaan al succesvol. De site werd half januari gelanceerd met het doel om online advertentietarieven inzichtelijk te maken en het plannen van online campagnes te vergemakkelijken. In de eerste week werden direct 5.000 mediaplannen aangevraagd en gedownload op de site. Gemiddeld wordt de site dagelijks bezocht door 250 unieke bezoekers uit de doelgroep mediaplanners. In de afgelopen maand zijn er echter ook pieken geweest in de bezoekcijfers tot 2.000 unieke bezoekers per dag. Bannerprijzen.nl is een initiatief van onderzoeksbureau MeMo en high-tech ontwikkelaar Hottraffic.
Marcel Vogels, managing partner MeMo: “Bannerprijzen.nl wordt niet alleen druk bezocht door mediaplanners, ook vrijwel alle 44 opgenomen exploitanten hebben enthousiast op het initiatief gereageerd. Onze doelstelling was om de drempel voor online adverteren te verlagen, met name voor kleine adverteerders. Dat lijkt goed te lukken, alleen veel sneller dan verwacht. Dat onze site in de eerste week 5.000 mediaplannen heeft gegenereerd, geeft aan dat veel adverteerders op zoek zijn naar informatie over de mogelijkheden van online adverteren.”
Bannerprijzen.nl stelt de bezoeker in staat de laatste online advertentieprijzen en aanbiedingen van 393 websites van 44 exploitanten te vergelijken. Verder kan kosteloos, en zonder inlog, in enkele minuten een op maat gemaakt mediaplan worden samengesteld. Daarnaast wordt bannerprijzen.nl geïntegreerd op marketingfacts.nl. Ook zijn sinds de lancering nieuwe functionaliteiten toegevoegd, waaronder een vergelijking op basis van formaten per channel (bijv. alle CPM’s van leaderboard posities binnen het ICT-channel) en zijn alle contactpersonen van exploitanten per positie in kaart gebracht.