Online30.01.2008

Nokia scoort met buzz rond Cloverfield


nokia-scoort-met-buzz-rond-cloverfield.jpg
nokia-scoort-met-buzz-rond-cloverfield.jpg

Nokia maakt goed gebruik van de publciteit rond de lancering van de film Cloverfield. De toestelfabrikant heeft op de browser homepage van de NSeries een link geplaatst naar de mobile actionsite van deze absolute buzz-movie. Men heeft getracht een Blairwitch 2.0 achtige hype te creeren. Dit keer echter geen goedkope productie al zal de manier waarop Cloverfield gefilmt is daar wel op lijken. In de film maakt een van de hoofdpersonen veelvuldig gebruik van een Nokia N76. Verder komt de brand veelvuldig voor.

Ruim 10% van de gebruikers heeft inmiddels doorgeklikt met en bekeek gemiddeld 3.5 pagina. Wie nog twijfelt aan de brand-exposure van een dergelijke actie mag het zeggen. De actiesite kun je bezoeken via www.cloverfieldmovie.com/nokia (helaas wordt je vanaf je PC geredirect naar de Nokia homepage). Met mijn Sony Ericsson K850 kon ik vrijwel alles doen behalve het downloaden van theme’s “this download is only for …“. De download van de movie (belang van de film zelf) lukte wel.

Nokia ondersteunt de actie rond Cloverfield verder met POS marketing materials en movie trailers die zijn gemaakt in de retail stores in New York, San Francisco, Los Angeles en de beroemde flagship stores in New York en Chicago. Wat ze hier in Europa gaan doen is nog niet duidelijk. “Whatever it is, it’s winning” (movie quote)

Henkey
Henk de Hooge

Henk is Internet Entrepreneur, founder van Dutchcowboys en daarnaast tech en travelblogger, fotograaf, visual storyteller en bovenal een digitale nomade. Je maakt Henk vooral blij met bijzondere auto's, verre reizen en coole gadgets. Zijn grootste passies zijn echter innovatie, creativiteit en duurzaamheid.

Verder lezen over Buzz

​Disruptie: opboksen tegen de status quo

Deze blogpost is geschreven voor Veronique d’Hooghe, sinds 2000 werkzaam bij omnichannel bureau Oxyma. Meer weten? Kom naar de sessie Unlocking customer value bij NS in Beurs van Berlage 1 juni. Verdere sessie-in...

marketing10.05.2017

​Disruptie: opboksen tegen de status quo

Niet Mattie en Wietze, maar Domien is de meest besproken radio-dj

Heel radioland staat op zijn kop: Mattie en Wietze zijn uit elkaar. Ze zouden samen de overstap van Qmusic naar Sky Radio maken, maar Mattie blijft gewoon bij Qmusic. En Wietze? Die voelt zich verraden. En dus bemoeit he...

social media09.05.2017

Niet Mattie en Wietze, maar Domien is de meest besproken radio-dj

De DC Daily van 8 februari 2016

In de DC Daily vind je leuke, nieuwe, opvallende, interessante en niet te missen weetjes van de dag! Plus alle dingen die wij gewoon kwijt willen. Dit zijn ze van vandaag, 8 februari 2016.

Nieuws08.02.2016

De DC Daily van 8 februari 2016

Buzzfeed, meer dan LOLCATS en andere rare lijstjes #SXSW

Met meer dan 200 miljoen unieke bezoekers per maand is Buzzfeed een van de grootste en meest succesvolle contentplatforms ter wereld. Ter illustratie van dit - in meerdere opzichten - waanzinnige platform, hierbij drie...

Online19.03.2015

Buzzfeed, meer dan LOLCATS en andere rare lijstjes #SXSW

​De (zogenaamde) stemfie-trend: wie tweet wat?

Het was tijdens de gemeenteraadsverkiezigen 2014 een enorme trend: de stemfie. Zoals je vast nog wel weet is de stemfie een selfie die in het stemhokje is gemaakt. Half Nederland leek massaal in de weer te zijn met ste...

social media16.03.2015

​De (zogenaamde) stemfie-trend: wie tweet wat?

Buzzfeed heeft meer bezoek van Pinterest dan van Twitter

Buzzfeed is een van de snelst groeiendemediabedrijven ooit, met een maandelijks publiek van 150 miljoen en dat loopt nog steeds op, met name dankzij het ongeëvenaarde inzicht van wat mensen willen lezen of delenop Faceb...

Online21.07.2014

Buzzfeed heeft meer bezoek van Pinterest dan van Twitter

Jongeren opgeroepen online crap te maken en delen #makecrap

Van catbearding tot mamming, van twogging tot dog-shaming: grappige online foto’s en filmpjes zijn superpopulair en groeien dikwijls uit tot echte rages. Uit onderzoek in opdracht van Hi blijkt dat de helft van de Ne...

Online02.12.2013

Jongeren opgeroepen online crap te maken en delen #makecrap

De ultimate Halloween Prank

Het is vandaag 31 oktober.  Het zal dan ook aan weinig mensen ontgaan dat het vandaag Halloween is! Het is dé dag om mensen aan het schrikken te maken, dé dag om je baas met kop koffie en al tegen het plafond aan te l...

Online31.10.2013

De ultimate Halloween Prank

Verder lezen over Nokia

Het volgende retro Nokia mobieltje, de 2660 Flip

Jarenlang belde mannen en vrouwen van mijn generatie – die in de jaren 90 al met een GSM rondliepen, met een Nokia. Een 3310, 5110, 6310, 8110, 2650 of een van de vele andere viercijferige mobieltjes van de Finse fabri...

mobile28.11.2023

Het volgende retro Nokia mobieltje, de 2660 Flip

Voor wie effe niet online wil zijn, maar ook ideaal als eerste mobiel voor de kids
Het oude Nokia schrapt 14.000 banen

Nokia moet voor het eind van 2026 tussen de 800 miljoen en 1,2 miljard euro bezuinigen om het hoofd ook in de verdere toekomst boven het water te kunnen houden. Hiervoor gaat de Finse telecomgigant van weleer onder ander...

mobile20.10.2023

Het oude Nokia schrapt 14.000 banen

De Finnen moeten meer dan een miljard euro gaan bezuinigen
​Vijf klassieke spelletjes van vroeger die nog steeds leuk zijn

Of je het nou voor het eerst speelde op een computer met Windows XP, in een arcadehal, of op een van de eerste Nokia-telefoons: er zijn zo van die spelletjes van vroeger die nog steeds heel fijn zijn om te spelen. Ze heb...

Gaming19.09.2023

​Vijf klassieke spelletjes van vroeger die nog steeds leuk zijn

Nokia blaast de 2660 clamshell uit 2007 nieuw leven in

Nokia is al heel wat jaren, deels, in Chinese handen. Onder de vlag van HMD Global heeft de ooit volledig Finse fabrikant al een aantal ‘oude’ mobieltjes nieuw leven ingeblazen. De volgende in die rij is de Nokia 266...

mobile01.06.2023

Nokia blaast de 2660 clamshell uit 2007 nieuw leven in

Het mobieltje ziet Abraham

Deze week, op 3 april, was het precies 50 jaar geleden dat het eerste mobiele telefoongesprek gevoerd werd. Die eer kwam op naam van Motorola en diens uitvinder van het eerste ‘mobieltje’, Martin Cooper. Hij belde me...

mobile04.04.2023

Het mobieltje ziet Abraham

Komt er weer een high-end Nokia smartphone?

Sinds de smartphone tak van Nokia overgenomen werd door het Chinees-Finse HMD Global wil het smartphone merk zich vooral onderscheiden met betaalbare toestellen. Smartphones die over het algemeen voorzien zijn van prima...

mobile16.03.2023

Komt er weer een high-end Nokia smartphone?

​Nokia hoopt dit jaar 4G op de maan te krijgen

In een wereld waarin je tegenwoordig zelfs in het vliegtuig niet offline hoeft te zijn, vraag je je af of we straks maar een trip naar de maan moeten boeken om even niet omringd te zijn met wifi. Nou, dan moet je snel zi...

Technology27.02.2023

​Nokia hoopt dit jaar 4G op de maan te krijgen

Het nieuwe oude Nokia

Als je het tegenwoordig over Nokia hebt, dan vergt dat enige uitleg. Sinds het Finse bedrijf en deel van haar activiteiten, met name die waar het ooit een wereldmarktleider door werd, verkocht aan een deels Chinese eigen...

mobile27.02.2023

Het nieuwe oude Nokia

Finse merk vindt zichzelf weer opnieuw uit

Verder lezen over Viral

Deze week viral: een paleisje, Boer Harm en de Zweedse prins

Soms zijn we als mensheid enorm dom, maar gelukkig ook regelmatig enorm creatief. En vooral dat laatste zien we graag voorbij komen, bijvoorbeeld in de Deze Week Viral.

social media13.04.2024

Deze week viral: een paleisje, Boer Harm en de Zweedse prins

Deze week viral: New York, Greta Thunberg en boze buren

Deze week staat qua viral content vooral in het teken van de aardbeving in New York en Greta Thunberg. Maar er zat ook nog vanalles tussenin. Politie-agent wordt boos op buschauffeur In Seattle gaat het deze week over e...

social media06.04.2024

Deze week viral: New York, Greta Thunberg en boze buren

Deze week viral: vriendelijke voetballers en verwarde pup

Deze week hebben we natuurlijk heel veel 1-aprilgrappen viral zien gaan, maar daar besteden we morgen apart aandacht aan in ons 1-april-artikel. Deze week viral gaat ditmaal om andere dingen, waaronder sympathieke sporte...

social media31.03.2024

Deze week viral: vriendelijke voetballers en verwarde pup

Deze week viral: Drentse Beyoncé en Star Wars op Empire State

Deze week viel het mee met de gekte rondom viral posts, maar alsnog zijn er een paar pareltjes te noemen: geen zorgen. Daarnaast komt er ook iemand die we al eens eerder bespraken voorbij. Schilderen met handen en voete...

social media23.03.2024

Deze week viral: Drentse Beyoncé en Star Wars op Empire State

Deze week viral: Max Verstapp’une en Doctor Who

Welkom in de nieuwe Deze week viral, waarin we op zoek gaan naar de hits op social media deze week, naast uiteraard de dingen die we zelf al veelvuldig voorbij zagen komen. Daar gaan we. Max Verstapp'une Max Verstappen...

social media16.03.2024

Deze week viral: Max Verstapp’une en Doctor Who

Deze week viral: nieuwe Mario-animatiefilm en de baby van Messi

Deze week is de variëteit in video's die viral gingen weer groot. En er waren slachtoffers, bijvoorbeeld de baby die van Messi een bal tegen d'r aankreeg. Oeps.. Maar ook leuk nieuws voor gamers. Dubbel zelfs! Messi sc...

social media10.03.2024

Deze week viral: nieuwe Mario-animatiefilm en de baby van Messi

Deze week viral: broccoli, doventolk en ijsvogels

Het was een heerlijke week qua viral content, hoewel hij wel werd gedomineerd door een bepaalde chocoladefabriekeigenaar. Geen zorgen, er waren nog veel meer toffe video's die viral gingen. Geniet mee. Broccoli uitverko...

social media03.03.2024

Deze week viral: broccoli, doventolk en ijsvogels

​Willy Wonka Experience bewijst: AI kan enorm misleidend zijn

Deze hele week gaat het al viral: de jammerlijk mislukte Willy Wonka Experience in Glasgow. Het is triest voor de mensen die er naartoe zijn gegaan, maar ook de mensen die er werkten. Tegelijkertijd is het ook een intere...

social media01.03.2024

​Willy Wonka Experience bewijst: AI kan enorm misleidend zijn