Jeroen is al meer dan 15 jaar betrokken bij Dutchcowboys. Voornamelijk als digital content creator. En dan voor alle titels van The Blogidea Factory. Liefhebber van advertising, entertainment, tech, gadgets, en eigenlijk alles online.
Aan meer dan 7000 Europeanen, waaronder Britten, Duitsers, Fransen, Spanjaarden, Italianen, Finnen, Noren, Zweden, Belgen en Nederlanders, werd gevraagd hoe lang en wat ze allemaal online doen, zo blijkt dat 1 op de 3 Europeanen meer dan 16 uur per week over het web surft. Dat is de uitkomst van een onderzoek uitgevoerd door de European Interactive Advertising Association.
Volgens de studie gebruiken 81% van de mensen in Nederland nu regelmatig elke week het internet; dat is een stuk boven het Europese gemiddelde, hetgeen ligt op 57% en is ook het hoogste percentage in Europa. Dat betekent dat 11 miljoen mensen in Nederland nu regelmatig online zijn.
Andere belangrijke vaststellingen in Nederland:
* De internetpenetratie in Nederland is de hoogste in Europa. Gemiddeld gebruiken 81% van de Nederlandse respondenten per week Internet.
* Stijging van het online-percentage bij vrouwen en de leeftijdsgroep 55+.
* Internet voor TV bij jeugdige deelnemers.
* Internetgebruikers surfen gemiddeld 5,6 dagen per week.
* Social networking-sites worden nu bezocht door 40% van de internetgebruikers.
* 8 van de 10 internetgebruikers zijn via een breedbandaansluiting verbonden met het internet.
Vandaag de dag besteden mensen in Nederland tussen 16-24 jaar 26% meer tijd aan surfen op internet dan aan televisiekijken, en bijna 9 op 10 (88%) verklaren dat hun consumptie van andere media gedaald is als een direct gevolg van het internet. Nederlandse personen tussen 16 en 24 surfen ook vaker op internet dan dat ze TV-kijken – 88% van deze jonge bevolkingsgroep gebruikt het internet tussen 5 en 7 dagen per week, terwijl slechts 78% regelmatig naar televisie kijken.
Verder is ook de aanhoudende populariteit van het internet bij de leeftijdsgroep 55+ en bij vrouwen een sleutelfactor voor de online-groei in Nederland. Sinds 2006 is het aantal personen boven de 55 dat elke week gebruik maakt van het internet in Nederland met 11% gestegen. Dezelfde stijging is ook opgetreden bij vrouwen.
Niet meer zonder!
92% van alle internetgebruikers in Nederland verklaarde dat ze niet kunnen leven zonder minstens één online-activiteit. Dit bewijst hoe sterk het internet geïntegreerd is in ons dagelijks leven. Meer dan de helft (51%) van de deelnemers zei dat ze niet zouden kunnen leven zonder e-mail; dat is ver boven het Europese gemiddelde van 32%. En bijna alle Nederlands internetgebruikers (99%) geeft toe dat ze andere dingen minder vaak doen als gevolg van het internet. Bijna twee derde (62%) gebruikt andere media minder als gevolg van het internet; 42% kijkt minder TV, 20% luistert minder naar de radio en 23% leest minder vaak de krant. Dit is vooral te wijten aan het feit dat 65% van de internetgebruikers minstens één keer per maand nieuws-sites bezoekt.
Verder lezen over Televisie
Entertainment14.11.2024
Dit zijn alle kandidaten van Wie is de Mol? seizoen 25
Entertainment11.11.2024
ALONE: Next level survival-tv en zwaarste reality avontuur ooit?
Binnenkort op VideolandStartups30.09.2024
Waarom het een goed idee is dat Amazon een Shark Tank maakt
Gadgets23.09.2024
5 dingen die je moet weten over Google TV Streamer
Technology06.09.2024
Philips TV viert 20 jaar Ambilight
Video29.08.2024
Een tv-programma opnemen? Ziggo gooit er een reclameblok voor
Gadgets06.08.2024
Google introduceert opvolger van de Chromecast: Google TV Streamer
Gadgets23.07.2024