Jeroen is al meer dan 15 jaar betrokken bij Dutchcowboys. Voornamelijk als digital content creator. En dan voor alle titels van The Blogidea Factory. Liefhebber van advertising, entertainment, tech, gadgets, en eigenlijk alles online.
OER, Reclamebureau voor merk & interactie, lanceert de online campagne voor het nieuwste model van de Škoda Octavia, de Octavia Scout 4×4. Deze fourwheeldrive wordt via een interactieve campagne aan het publiek voorgesteld. Deze keuze sluit aan bij de trend dat internet steeds belangrijker wordt voor consumenten. Internet wordt niet alleen als bron voor informatie gebruikt, maar ook in toenemende mate voor de definitieve aankoopbeslissing. De Octavia Scout gaat de concurrentie met bijvoorbeeld de Subaru Forrester en de Nissan Quasqai aan.
Met videobanners op sites als Autotrack, Jongegezinnen, Elsevier en Tweakers wordt de doelgroep naar de speciale campagnesite getrokken. Daarnaast worden ook Google Adwords en YouTube ingezet om potentiële kopers bekend te maken met de nieuwe Octavia Scout. Tevens kan er via de banner meteen de dichtstbijzijnde dealer opgezocht worden, waar de autorijder zich kan aanmelden voor een proefrit.
Behalve de interactieve videobanners wordt de doelgroep ook via een speciale e-mailcampagne op de hoogte gebracht van de nieuwe fourwheeldrive. Op de campagnesite is alle relevante informatie over de Octavia Scout aantrekkelijk gepresenteerd.
Sandra Smits, Sales Director bij OER: “Uit onderzoeken binnen de automotive sector blijkt keer op keer dat het belang van internet toeneemt. Waar het eerst werd gebruikt om zoveel mogelijk informatie te verzamelen, blijkt inmiddels internet een cruciale rol te spelen in de definitieve aankoopbeslissing. De strategische keuze van Škoda voor een online introductie is dan ook een logische stap. Daarnaast zetten interactieve campagnes, bijvoorbeeld door het gebruikt van videobanners mensen gemakkelijker aan tot een actie als het aanmelden voor een proefrit, dan een passief medium, zoals televisie. Als je tegelijkertijd mogelijke barrières – zoals de locatie van een dealer, wegneemt dan maak je de kans op succes zo groot mogelijk.”
Verder lezen over Dutchcowboys
Online22.02.2022
Inflatie is torenhoog: is het slim om te beleggen in crypto’s?
Vacatures11.10.2018
Eenvoudig online vacatures plaatsen op DC Vacatures
advertorialNieuws24.07.2018
7 keer komkommernieuws van de bovenste plank
Online31.12.2017
De DC Yearly van 2017
Online31.12.2016
De DC Yearly van 2016
De 10 best gelezen artikelen op Dutchcowboys van 2016!Vacatures29.05.2016
Schrijf je in voor de DC Vacatures nieuwsbrief!
Online25.05.2016
DC Deals: Relevante aanbiedingen met flinke korting via Dutchcowboys
Vacatures29.01.2016
DutchCowboys lanceert nieuw platform voor vacatures: DC Vacatures
Verder lezen over Google
Advertising26.04.2024
YouTube wil straks ook reclame laten zien als je pauzeert
Video10.04.2024
Dit is Google Vids – de nieuwe Workspace app
Search04.04.2024
Google’s zoekmachine gaat geld kosten en dat komt door AI
Search07.03.2024
SEO-tip: 5 dingen die veranderen in de Google-zoekmachine
Coffee corner29.02.2024
Google komt met koddige schrikkeljaar-Doodle
Online22.02.2024
Google onthult na teasen nieuwe loginpagina: amper anders
Gadgets31.01.2024
Waarom een Fitbit gebruiken steeds onaantrekkelijker wordt
Mobile29.01.2024
De meest voorkomende reparaties aan een Google Pixel (en hoe je ze kunt voorkomen)
Verder lezen over YouTube
Advertising26.04.2024
YouTube wil straks ook reclame laten zien als je pauzeert
Video08.04.2024
10 populaire wetenschap-YouTubers die je zeker moet volgen
Social Media06.04.2024
Deze week viral: New York, Greta Thunberg en boze buren
Gaming18.03.2024
YouTube-reeks duikt in de Metal Gear-geschiedenis
Video18.03.2024
Hoe Youtube creators wil helpen gewijzigde inhoud met AI bekend te maken
Video13.03.2024
YouTube op televisie krijgt meer focus op reacties
Social Media30.01.2024
TikTok wil dat je horizontale video’s gaat maken
Online19.01.2024