Jeroen is al meer dan 15 jaar betrokken bij Dutchcowboys. Voornamelijk als digital content creator. En dan voor alle titels van The Blogidea Factory. Liefhebber van advertising, entertainment, tech, gadgets, en eigenlijk alles online.
OER, Reclamebureau voor merk & interactie, lanceert de online campagne voor het nieuwste model van de Škoda Octavia, de Octavia Scout 4×4. Deze fourwheeldrive wordt via een interactieve campagne aan het publiek voorgesteld. Deze keuze sluit aan bij de trend dat internet steeds belangrijker wordt voor consumenten. Internet wordt niet alleen als bron voor informatie gebruikt, maar ook in toenemende mate voor de definitieve aankoopbeslissing. De Octavia Scout gaat de concurrentie met bijvoorbeeld de Subaru Forrester en de Nissan Quasqai aan.
Met videobanners op sites als Autotrack, Jongegezinnen, Elsevier en Tweakers wordt de doelgroep naar de speciale campagnesite getrokken. Daarnaast worden ook Google Adwords en YouTube ingezet om potentiële kopers bekend te maken met de nieuwe Octavia Scout. Tevens kan er via de banner meteen de dichtstbijzijnde dealer opgezocht worden, waar de autorijder zich kan aanmelden voor een proefrit.
Behalve de interactieve videobanners wordt de doelgroep ook via een speciale e-mailcampagne op de hoogte gebracht van de nieuwe fourwheeldrive. Op de campagnesite is alle relevante informatie over de Octavia Scout aantrekkelijk gepresenteerd.
Sandra Smits, Sales Director bij OER: “Uit onderzoeken binnen de automotive sector blijkt keer op keer dat het belang van internet toeneemt. Waar het eerst werd gebruikt om zoveel mogelijk informatie te verzamelen, blijkt inmiddels internet een cruciale rol te spelen in de definitieve aankoopbeslissing. De strategische keuze van Škoda voor een online introductie is dan ook een logische stap. Daarnaast zetten interactieve campagnes, bijvoorbeeld door het gebruikt van videobanners mensen gemakkelijker aan tot een actie als het aanmelden voor een proefrit, dan een passief medium, zoals televisie. Als je tegelijkertijd mogelijke barrières – zoals de locatie van een dealer, wegneemt dan maak je de kans op succes zo groot mogelijk.”
Verder lezen over Dutchcowboys
Online22.02.2022
Inflatie is torenhoog: is het slim om te beleggen in crypto’s?
Vacatures11.10.2018
Eenvoudig online vacatures plaatsen op DC Vacatures
advertorialNieuws24.07.2018
7 keer komkommernieuws van de bovenste plank
Online31.12.2017
De DC Yearly van 2017
Online31.12.2016
De DC Yearly van 2016
De 10 best gelezen artikelen op Dutchcowboys van 2016!Vacatures29.05.2016
Schrijf je in voor de DC Vacatures nieuwsbrief!
Online25.05.2016
DC Deals: Relevante aanbiedingen met flinke korting via Dutchcowboys
Vacatures29.01.2016
DutchCowboys lanceert nieuw platform voor vacatures: DC Vacatures
Verder lezen over Google
Artificial Intelligence30.10.2024
Een kwart van het programmeerwerk bij Google wordt gedaan door AI
Online17.10.2024
Google Flights laat je straks goedkopere vluchten vinden
Artificial Intelligence09.10.2024
AI wint nu ook nog de Nobelprijs: twee zelfs
Mobile08.10.2024
Epic krijgt gelijk: Google houdt Android te dicht
Mobile07.10.2024
Google komt met hulp voor als je telefoon wordt gestolen
Artificial Intelligence03.10.2024
Knoop straks in het Nederlands een gesprek aan met Gemini Live
Mobile01.10.2024
Epic klaagt Google en Samsung aan om alternatieve appwinkels
Search25.09.2024
Google introduceert een speelse doodle met popcorn
Verder lezen over YouTube
Video18.10.2024
YouTube test weer Lite-abonnement, maar juich niet te vroeg
Artificial Intelligence15.10.2024
YouTubers boos omdat hun stemmen worden gestolen door AI
Video04.10.2024
Alle nieuwe YouTube-video’s korter dan 3 minuten heten Shorts
Video20.09.2024
Eén van de meest gepushte streamingabonnementen wordt duurder
Social Media19.09.2024
YouTube wordt met Communities nu echt een social medium
Artificial Intelligence06.09.2024
Wat YouTube doet om AI-na-apers tegen te gaan
Video05.09.2024
YouTube probeert minder schadelijk te zijn voor tieners: geen video’s over uiterlijk
Tech in Asia25.07.2024