Online01.10.2007

Web Analytics guru Eric Peterson kiest Satama als Europees partner


1190970374ill-logowadsatama.jpg
1190970374ill-logowadsatama.jpg

Web Analytics Demystified, het bedrijf van Web Analytics guru Erik T.Peterson en Satama Interactive gaan op de Europese en Scandinavische markt intensief samenwerken. De overeenkomst maakt Satama tot één van de twee strategische partners in Europa en de enige partner op de Scandinavische markt.

De samenwerking biedt een verdere onderbouwing van de resultaatgerichte strategie van Satama Interactive.

Samenwerking Satama Interactive en Web Analytics guru Peterson

“Als een grootheid als Eric zijn handtekening zet, weet je dat je iets goeds doet” zegt Mikko Isoniemi, Business Unit Director en Senior Consultant van Satama Analytics Finland “Dit partnership versterkt onze positie op het gebied van online communicatie & performance marketing”.

“Een directeur of bestuurder is niet geïnteresseerd in pageviews of clicks, wel in harde omzetcijfers en kostenbesparingen. Web Analytics biedt een waardevolle onderbouwing voor je marketingstrategie, campagnes en CRM. Maar dan moet je het wel strategisch inzetten. Integreer de beschikbare data in het bredere, strategische beslissingsproces. Samen met Satama kunnen we bedrijven helpen die omslag te maken.” stelt Eric Peterson tijdens de presentatie.

Samenwerking Satama – Web Analytics Demystified biedt bedrijven concurrentievoordeel

In Nederland is Satama onder meer verantwoordelijk voor baanbrekende webapplicaties als de Postbank Samenwoonscan, Mijnpostbankpas, de redesign van de Vodafone site en de KLM Mobile Site.

Nicole Niemann, Directeur Satama Media & Analytics: “Voor de business unit Media & Analytics in Nederland is samenwerking met deze autoriteit op het gebied van Web Analytics van grote betekenis. Web Analytics is ‘serious business’. Ter illustratie: de Postbank heeft als een van de weinige organisaties in Nederland een speciaal Web Analytics team van ongeveer 11 personen. Het gaat niet alleen om het verzamelen van de juiste gegevens, maar vooral om hoe je de data analyseert, interpreteert en vertaalt naar concrete acties om de website of online campagne te optimaliseren. De strategische inzet van Web Analytics geeft een duidelijk én meetbaar concurrentievoordeel”.

Jeroen de Hooge

Jeroen is al meer dan 15 jaar betrokken bij Dutchcowboys. Voornamelijk als digital content creator. En dan voor alle titels van The Blogidea Factory. Liefhebber van advertising, entertainment, tech, gadgets, en eigenlijk alles online.

...

Verder lezen over Analytics

SEO bureau vs in-house: de voor- en nadelen

Wanneer je overweegt om te investeren in zoekmachineoptimalisatie (SEO), sta je voor een belangrijke keuze: ga je de SEO-activiteiten in-house uitvoeren of schakel je een gespecialiseerd SEO bureau in? Beide opties hebben hun eigen voor- en nadelen. In dit artikel bespreken we de belangrijkste factoren om rekening mee te houden, zodat je een weloverwogen beslissing kunt nemen.

Search13.08.2024

SEO bureau vs in-house: de voor- en nadelen

​De voordelen van goede een goede SEO-strategie en linkbuilding

Als je een website hebt dan komt de term SEO je waarschijnlijk niet onbekend voor. Search Engine Optimization, of zoekmachineoptimalisatie in het Nederlands, is namelijk hartstikke belangrijk voor iedere ondernemer die w...

Search13.04.2021

​De voordelen van goede een goede SEO-strategie en linkbuilding

Google komt met handige updates in Search Console

Google Search Console heeft er deze week twee nieuwe functies bij gekregen die zijn ontworpen om de efficiëntie van het analyseren van gegevens in rapporten te verbeteren. Dit maakt het nog gemakkelijker en overzichteli...

Search12.04.2021

Google komt met handige updates in Search Console

Zo zijn je website statistieken in nog meer detail te analyseren!
Google Analytics 4 (GA4) – Wat zijn de grootste verschillen en de voor- en nadelen?

Wellicht heb je het al voorbij zien komen, al enige tijd is Google Analytics 4 (GA4) beschikbaar, de tot nu toe grootste update die Google heeft uitgevoerd aan Google Analytics. Google Analytics heeft geen introductie me...

Online08.02.2021

Google Analytics 4 (GA4) – Wat zijn de grootste verschillen en de voor- en nadelen?

​Dutch Analytics haalt investering van 2 miljoen euro op

Dutch Analytics haalt een investering van 2 miljoen euro op bij Global Founders Capital, een van de toonaangevende Venture Capital (VC) fondsen in Europa. En ook het Nederlandse bouwbedrijf BAM heeft deelgenomen aan deze...

DC Business11.12.2019

​Dutch Analytics haalt investering van 2 miljoen euro op

Bij Global Founders Capital en BAM
SAP Analytics Cloud biedt ASICS realtime inzicht in prestaties

Hoe presteert sales? Hoeveel is de voorraad nu waard? En welke trend vertoont de omzet per regio? Managers hebben het liefst realtime inzicht in de prestaties van de organisatie. ASICS, een van de grootste producenten va...

Online11.09.2019

SAP Analytics Cloud biedt ASICS realtime inzicht in prestaties

De belangrijkste thema’s van de vijfde editie van Big Data Expo

Hoe kan je Big Data structureel omzetten in betrouwbare inzichten om waarde en onderscheidend vermogen creëren? Die vragen staan centraal tijdens de vijfde editie van Big Data Expo op 18 & 19 september aanstaande in de...

Marketing28.08.2019

De belangrijkste thema’s van de vijfde editie van Big Data Expo

​Marketing Strategie: Het 4F Model

Veel bedrijven worstelen met het opzetten van de ideale (online) marketing mix. Er zijn ook steeds meer marketingkanalen met elk weer unieke eigenschappen. Van bedrijven krijg ik dan ook vaak de vraag, waar en hoe moet i...

Marketing06.11.2018

​Marketing Strategie: Het 4F Model

1 model om al jouw marketing activiteiten te sturen!

Verder lezen over Vodafone

De Nijmeegse Vierdaagse start met een digitale vluchtstrook

Er doen meer dan 45.000 mensen mee met de Vierdaagse qua wandelen, maar door de Vierdaagse-feesten is het nog veel drukker in de stad Nijmegen.

Technology15.07.2024

De Nijmeegse Vierdaagse start met een digitale vluchtstrook

VodafoneZiggo verkrijgt (voor € 57,5 miljoen) belangrijk 5G spectrum 

VodafoneZiggo heeft in de recente frequentieveiling nieuw spectrum verworven om aan haar netwerk toe te voegen. Tijdens de veiling is 100MHz bemachtigd in de 3,5GHz band. Dit stelt het telecombedrijf in staat om het bestaande netwerk nog verder door te ontwikkelen en te versterken. VodafoneZiggo is erg tevreden met de uitkomst van de veiling. VodafoneZiggo betaalt € 57,5 miljoen euro voor deze spectrumvergunning, die loopt tot 2040. 

Mobile02.07.2024

VodafoneZiggo verkrijgt (voor € 57,5 miljoen) belangrijk 5G spectrum 

Vodafone, test nieuwe 5G-technologie voor snellere uploads

Als eerste provider in Europa heeft Vodafone, samen met chipmaker Qualcomm en smartphone fabrikant Xiaomi, een nieuwe, snellere 5G-uplingtechnologie getest. De drie partijen zijn er in geslaagd om op het standalone (SA)...

Mobile22.01.2024

Vodafone, test nieuwe 5G-technologie voor snellere uploads

Architectuur en interieurdesign op basis van afval: Aectual is Fit for the Future

Het Nederlandse 3D-printbedrijf Aectual heeft voor haar innovaties in de markt het Fit for the Future-certificaat ontvangen. Deze status verdient het bedrijf voor het met 3D-printers omzetten van afval in designs voor in...

DC Business04.01.2024

Architectuur en interieurdesign op basis van afval: Aectual is Fit for the Future

Exodus kabelinternetklanten bij VodafoneZiggo gaat door

Terwijl concurrenten KPN, Odido (voorheen T-Mobile) en Delta zich bijna te pletter graven om voor 2026 meer dan driekwart van Nederland op glasvezel aan te sluiten, blijft de grootste kabelprovider van ons land, Vodafone...

Online02.11.2023

Exodus kabelinternetklanten bij VodafoneZiggo gaat door

De provider verloor het afgelopen kwartaal meer dan 33.000 abonnees
Vodafone heeft nu ook een eSIM abonnement voor Apple Watch

Vodafone heeft vandaag, als laatste van de drie grote providers, ook een eSIM abonnement gelanceerd, speciaal voor de Apple Watch. Met Vodafone OneNumber kunnen klanten met een Apple Watch vanaf Series 4, uiteraard in de...

Gadgets31.10.2023

Vodafone heeft nu ook een eSIM abonnement voor Apple Watch

Als laatste van de drie Nederlandse mobiele providers
Klantenverlies VodafoneZiggo leidt nu ook tot financieel verlies

Jarenlang was Ziggo, en nu VodafoneZiggo in grote delen van Nederland zo ongeveer de alleenheerser op de breedbandmarkt. Wilde je écht snel internet, dan was de kabel feitelijk de enige serieuze optie. Ook ADSL kon dest...

Nieuws26.07.2023

Klantenverlies VodafoneZiggo leidt nu ook tot financieel verlies

Hoe Odd.Bot als het eerste Nederlandse bedrijf ‘Fit For the Future’ werd

Fit For the Future, dat is zorgen dat je als bedrijf toekomstbestendig bent. Een Fit For the Future-bedrijf is hongerig naar nieuwe technologieën en ziet veranderingen juist als een kans. Er wordt strategisch gedacht aa...

DC Business07.06.2023

Hoe Odd.Bot als het eerste Nederlandse bedrijf ‘Fit For the Future’ werd