De lijn tussen online reclame en off-line reclame vertroebelt. eMarketer schat dat dit jaar de online videoadvertentie uitgaven in de VS de $775 miljoen bereiken die van daaruit verder zullen groeien.
“At 89%, 2007 will show the greatest year-over-year growth for US online video advertising. Coming from such a small base, however, makes this high rate relatively easy to attain.”
De belangrijkere indicatoren komen in de loop van de volgende 4 jaar, bestdingen zullen ieder jaar toe blijven nemen met 39% en meer.
Maar als we deze hoge groeipercentages in perspectief plaatsen, dan blijkt dat video slechts 3,6% is van de totale online advertentie uitgaven dit jaar. Zelfs tegen 2011, wanneer de videoadvertenties op het Web alledaags zullen zijn, zullen minder dan 10% van de jaarlijkse bestedingen aan het video-formaat gewijd worden.
“Looking over the numbers, it is not difficult to see how even a small shift in TV ad spending will be a driving force in overall Internet ad spending gains,” aldus David Hallerman, eMarketer Senior Analyst en de auteur van Video Advertising Online: Spending and Audience.