Jeroen is al meer dan 15 jaar betrokken bij Dutchcowboys. Voornamelijk als digital content creator. En dan voor alle titels van The Blogidea Factory. Liefhebber van advertising, entertainment, tech, gadgets, en eigenlijk alles online.
Voor merken als Apple is het inmiddels een eitje, ze sturen een youtube filmpje rond en bingo. Maar voor de meeste merken gaat dat toch iets minder makkelijk. Maar de discussie is interessant. Ik las dat uit een onderzoek van PWC blijkt dat terwijl adverteerders ca. 40 procent uitgeven aan tv-reclame, Tv echter nog maar 24 procent van de media-aandacht van de consument geniet. Bij papier is die tijd nog maar een schamele 6% terwijl er 35% van het budget naartoe gaat. De aandacht van de consument blijft dus verder schuiven maar kun je merken bouwen zonder TV? Is TV meer een merklader of kan dat ook helemaal zonder? Er zijn in ieder geval wel steeds meer merken die het proberen. Zo zag ik op marketingfacts deze van de Toyota Scion. Scion is bezig met een “underground” introductie campagne om haar nieuwste automodel, de vijfdeurs xD, te promoten die in augustus in de verkoop gaat. Zoals in eerdere Scion campagnes, vermijdt de marketing afdeling van Toyota massamedia. En kiest voor guerrilla, in-cinema, spontane postings en dergelijke gericht op jonge consumenten. De resultaten zijn mij echter niet bekend. Iemand die harde cijfers heeft?
Verder lezen over Apple
Gadgets14.11.2024
‘Apple wil met meer smarthomegadgets komen: dit is de volgende’
Gadgets11.11.2024
Slim voor ouders: deel de locatie van een AirTag
Mobile06.11.2024
iPhone krijgt een oplaadfunctie die we op alle toestellen willen
Gadgets05.11.2024
Komt er in de toekomst een slimme bril van Apple?
Gadgets30.10.2024
Apple geeft de Mac mini een heel ander uiterlijk
Mobile29.10.2024
Apple Intelligence komt ook naar jouw iPhone
Gadgets25.10.2024
Apple kondigt volgende week nieuwe Macs aan
Entertainment24.10.2024
Seizoen 2 van Severance belooft heel vreemd te worden
Verder lezen over Reclame
Advertising06.11.2024
Mag er straks nog wel reclame worden gemaakt voor vliegen?
Advertising22.07.2024
Ster Gouden Loeki voor goede doelen: de eerste genomineerden
Entertainment13.05.2024
Ook NLZIET komt met een goedkoper abonnement met reclame
Gadgets10.05.2024
Apple: ‘Sorry voor onze smakeloze reclamespot voor de iPad’
Advertising26.04.2024
YouTube wil straks ook reclame laten zien als je pauzeert
Nieuws05.02.2024
Commerciële ontstoppingsmiddelen slecht voor afvoer en milieu
Hersenspoeling door veelvuldig adverteren blijkt te werken!Entertainment07.09.2023
YouTube gaat langere reclameblokken uitproberen
Alleen als je op tv streamt, in ruil voor minder onderbrekingenMarketing23.08.2023
Generatieve AI breekt door in de reclamewereld
Commercials maken kan 10 tot 20 keer goedkoper, zeggen marketeersVerder lezen over YouTube
Video13.11.2024
YouTube wordt een deejay en gaat muziek aan elkaar mixen
Online06.11.2024
Veel computer-influencers zijn weinig meer dan pseudo-experts
Video18.10.2024
YouTube test weer Lite-abonnement, maar juich niet te vroeg
Artificial Intelligence15.10.2024
YouTubers boos omdat hun stemmen worden gestolen door AI
Video04.10.2024
Alle nieuwe YouTube-video’s korter dan 3 minuten heten Shorts
Video20.09.2024
Eén van de meest gepushte streamingabonnementen wordt duurder
Social Media19.09.2024
YouTube wordt met Communities nu echt een social medium
Artificial Intelligence06.09.2024