Jeroen is al meer dan 15 jaar betrokken bij Dutchcowboys. Voornamelijk als digital content creator. En dan voor alle titels van The Blogidea Factory. Liefhebber van advertising, entertainment, tech, gadgets, en eigenlijk alles online.
Meer en meer ontdekken bedrijven de vrouw als seperate online doelgroep, en worden er initiatieven gelanceerd die zich puur en alleen op de vrouwelijke internetters richten. De bekritiseerde Orange site Belle.nl mag dan bijvoorbeeld een traag flashvehikel zijn, vrouwen schijnen zich in veel mindere mate te storen aan snelheid van een site, en geven de voorkeur aan een esthetisch verantwoorde vormgeving én relevante content.
Dat er ruimte is voor meer vrouwensites vond ook het Amsterdamse internetbedrijf Four People die begin deze week de portal Ze.nl lanceerden. Ze.nl biedt een online magazine, maar combineert dit bewust met een community om de interactiviteit van het medium optimaal te benutten.
Ze.nl is opgebouwd uit een aantal subsites waaronder ZeReist.nl, ZeLeest.nl, ZeVrijt.nl en ZeShopt.nl. Profielhouders kunnen reageren op alle artikelen die op de site worden geschreven, maar net als op Dag.nl ook zelf bijdragen aan de content door artikelen in te sturen. Verder wordt de samenwerking met commerciele partners aangegaan, op deze manier moet het magazine zichzelf gaan vullen.
De makers van de site zijn erg ambitieus zo blijkt uit het persbericht: ‘binnen één jaar willen we tot de 10 best bezochte sites voor vrouwen behoren!’
Voor alle mannelijke lezers die zich ietwat buitengesloten voelen is er goed nieuws: de site is nog op zoek naar mannelijke redacteuren die ons vrouwen wegwijs willen maken in hun ondoorgrondelijke psyche.