Robbert Klein Twennaar, Managing Director Beep!
Met Beep! Je toegangsbewijs voor concerten, parties en andere events online bestellen en op je mobiele telefoon per SMS een 2D Barcode ontvangen toegangsbewijs. Als extra bevestiging ontvang je ook een email. Bij de ingang hoef je alleen maar het bericht met de barcode op de Beep! scanner te leggen en je bent binnen. Inmiddels zijn er partijen die de hele ticketverkoop via Beep! Laten verlopen.
Ook hier is de management informatie weer erg interessant. Je weet precies wie, waar en hoe laat naar welke locatie van een event is geweest. Gericht marketing actie? Je trouwste klanten kun je een gratis kaartje sturen. Pinkpop bezoekers die het kaartje al hebben gekocht, ontvangen als eerste een reminder dat de kaartverkoop is gestart. Ook erg handig om wijzigingen door te geven. Denk aan Shakira die niet kon komen omdat ze een griepje had. Middels Beep! Hadden de bezoekers een wijzigingbericht ontvangen.
De resultaten van Pinkpop in Mei. Eerste grote event dat men bij Beep! Heeft gedaan. 15 grote nieuwsbronnen hebben het opgepakt (waaronder TV NOS). Er is een samenwerking uit ontstaan met de entertainment groep en zijn in gesprek met Mojo om ook Lowlands volledig te gaan invullen. Je neemt je mobiel mee, op Pinkpop scant men je telefoon 2D barcode en je krijgt alsnog een fysiek kaartje?? Misschien is dat meer publiek afhankelijk omdat dan het echte kaartje een bepaalde emotionele waarde vertegenwoordigd
Mogelijkheden: Iedereen is vooraf geïnformeerd over de camping, wanneer gaat het eventterein open. Een rondje (consumptie) van Beep!, Promoteams waren met een Nokia op stap en mensen konden zichzelf terugzien en mensen werden hiervan op de hoogte gehouden.
Nieuwe ontwikkeling Coupon drive to store waarbij een partij met deze coupon meerdere acties tegelijkertijd communiceert zonder dat de consument het doorheeft. Als men er morgen mee wil beginnen, dan kan dat altijd. Je leest de actie terug en je kunt conversie meten omdat er gescand wordt. Verschillende testvomen zijn dus mogelijk: 10% korting of €5,- korting en dit allemaal tot op lokaal niveau.
Beep! lijkt mij al met al erg veel potentieel te hebben maar ook weer veel uitdagingen. De echte toegevoegde waarde voor de consument om zo hun ticket te ontvangen is duidelijk.
Verder lezen over Nokia
Mobile17.04.2024
Heineken introduceert telefoon die amper iets kan: Boring Phone
Mobile28.11.2023
Het volgende retro Nokia mobieltje, de 2660 Flip
Voor wie effe niet online wil zijn, maar ook ideaal als eerste mobiel voor de kidsMobile20.10.2023
Het oude Nokia schrapt 14.000 banen
De Finnen moeten meer dan een miljard euro gaan bezuinigenGaming19.09.2023
Vijf klassieke spelletjes van vroeger die nog steeds leuk zijn
Mobile01.06.2023
Nokia blaast de 2660 clamshell uit 2007 nieuw leven in
Mobile04.04.2023
Het mobieltje ziet Abraham
Mobile16.03.2023
Komt er weer een high-end Nokia smartphone?
Technology27.02.2023