De redactie van Dutchcowboys is te bereiken via redactie@dutchcowboys.nl
De aanval op marktleider Relatieplanet is ingezet door datingsite Lexa, een vernieuwde website, een tv-campagne én een nieuw tienkoppig Nederlands team moet daarvoor gaan zorgen. Vorig jaar werd Lexa overgenomen door het Franse Meetic voor een bedrag van ongeveer 11,5 niljoen euro. Kort na die overname werd Lexa datingservice overgezet naar het technische (Franse) platform van Meetic. Daar werd door veel gebruikers over geklaagd. Sommige gebruikers die zich hadden uitgeschreven en ondertussen een relatie hadden, stonden plotseling weer online met een profiel en ontvingen berichten van belangstellenden.
“We hebben een jaar lang geoefend. Nu gaan we écht van start.” Aldus Marc Simoncini, baas van Meetic. In juli start er een TV-campagne en vanuit Amsterdam gaat er een team van 10 medewerkers aan de slag.
Simoncini denkt sterke troeven in handen te hebben om de strijd aan te gaan met Relatieplanet, volgens hem de enige echte concurrent in Nederland. “Wij hebben meer dan 100 technische ontwikkelaars in huis.” Relatieplanet kan daar volgens hem niet tegenop, hoewel de Telegraaf Media Groep (TMG) een meerderheidsbelang in de site heeft. “Wij zijn alleen met online dating bezig. De kern van TMG ligt ergens anders.”
Via: Emerce
Verder lezen over Emerce
Events20.06.2023
Dit was Emerce Digital Marketing Live! 2023
Een recap van een van de grootste digitale marketing evenementen van de BeneluxOnline06.02.2018
Retail Nederland let op, conversational commerce komt er aan!
Events21.05.2015
Emerce eTravel met Roomlr, Expedia, Generator en Facebook
Events15.04.2015
Verhoog je conversie met de inzet van gebruikersfeedback
Events15.04.2015
Het tijdperk van digitale verleiding
Events26.11.2014
Emerce Engage 11 december in Amsterdam
Events14.06.2014
Emerce Etravel congres: Het optimaal bedienen van de reiziger
Events27.11.2013
Emerce Engage: The next step in multichannel klantcontact
Verder lezen over Telegraaf
Media03.11.2013
Het Telegraaf Concern en Hyves: onvermogen tot hervormingen
Mobile02.01.2013
Bliep is per 1 januari een zelfstandig bedrijf
Technology27.10.2012
Uitgevers in Nederland en Belgie storten zich op Windows 8
Social Media18.05.2010
Social Media case: De Telegraaf Boycot
E-mail26.02.2009
Telegraaf Media wint MarketingSherpa Email Award
Online14.02.2009
Meer dan 250 inzendingen Project 2009
Mobile05.02.2009
Papieren krant op je mobiel
Online09.01.2009