De nieuwe hype twitteren is inmiddels aardig ingeburgerd. Maar wie twittert er nou eigenlijk? Volgens Helen Popkin op MSNBC is twitteren alleen voorbehouden voor de jongeren. De ouderen snappen het niet en hebben daar volgens haar gelijk in.
In haar artikel “Twitter Nation: Nobody cares what you’re doing – Then again, if you don’t get it, that must mean you’re totally too old” veegt Popkin de vloer aan met Twitter: “Twitter is like an RSS feed to every boring aspect of your friend’s lives.”
Ze vraagt zich onder andere af waarom we onszelf zo belangrijk vinden dat we denken dat het anderen interesseert wat we als lunch hebben gegeten of hoe verveeld we op een bepaald moment zijn.
Popkin concludeert dat Twitter onderdeel uitmaakt van een generatiestrijd. De gebruikers van het eerste uur zijn inmiddels allemaal afgehaakt. Volgens Popkins is dit te verklaren via de science fiction film “Logans Run” uit de jaren 70: alle ‘afhakers’ van Twitter zijn veteranen van de ‘oude’ web 1.0-tijd die jaloers zijn op de 2.0-generatie.
Linda Evans maakt op haar beurt op Search Marketing Gurus weer korte metten met Popkin. Zij bepleit dat Twitter méér is dan alleen maar vertellen wat je doet. Hierbij geeft ze voorbeelden van ESPN en CNN over hoe Twitter anders ingezet kan worden.
Hoe het leeftijdsverschil tussen beide dames is melden de artikelen niet, maar grappig om te lezen is het wel. Trek je eigen conclusies zou ik zeggen…