De redactie van Dutchcowboys is te bereiken via redactie@dutchcowboys.nl
HUKA ontwikkelt en verkoopt producten voor kinderen met een lichamelijke beperking. Producten zoals aangepaste fietsen en rolstoelen. Enkele jaren geleden introduceerde HUKA de Skwirrel I: een innovatieve kinderrolstoel die kinderen weer optimaal laat participeren. In 2007 introduceert HUKA de Skwirrel II: de eerste elektronische kinderrolstoel die online ‘gepimpt’ kan worden. Kinderen kunnen samen met hun ouders/begeleiders eigen kleuren kiezen én eigen afbeeldingen op de kappen van de rolstoel laten plaatsen. Een innovatie voor deze markt. Zo’n innovatie vraagt om een inspirerende website die zowel informatie bevat voor ouders en ergotherapeuten als zeer geschikt is voor kinderen. HUKA schakelde Communicatiebureau Synergie in voor concept en ontwikkeling evenals de persintroductie. Synergie koos YellowMind als haar partner bij de realisatie van deze unieke online tool.
Op de site kunnen kinderen – na een bestelling bij de voorschrijver/verstrekker – inloggen om de eigen rolstoel te pimpen. Dit kan met beschikbare stijlen en met zelf toe te voegen beelden. De site is verder uitgerust met een Forum voor kinderen en een ‘Hot or Not’ deel waar ontwerpen van rolstoelen beoordeeld kunnen worden.
Klant: Wellco/HUKA Concept: Rogier Schut & Wouter Blok (Synergie): Harrie Elzinga & Christian Weij (YellowMind) Projectmanagement: Patricia Kroeze (Synergie) Opdrachtgever: Diana Zoetekouw (Wellco International)
Verder lezen over Innovatie
Technology29.10.2024
Deze hypermoderne tank stelt je hele beeld van de legertank bij
Technology18.10.2024
‘Lucide dromen wordt het volgende grote ding na AI’
Technology08.10.2024
Is de kassaloze supermarkt mislukt?
Nieuws08.10.2024
Den Haag ontvangt EU missie label voor duurzaamheid
DC Business07.10.2024
Backbase opent wereldwijde hoofdkantoor in Amsterdam
Startups30.09.2024
10 Nederlandse start-ups om in de gaten te houden
Gadgets20.09.2024
Dit device biedt de oplossing voor hoge terugleverkosten
Technology18.09.2024