De afgelopen zes jaar hebben we gezien dat mobile heeft gezorgd voor een ware transformatie in verschillende sectoren. Zo werden al vroeg de mogelijkheden getoond van nieuwe devices en technologieën voor de gezondheidszorg. In 2013 is de app industrie gemiddeld 115% gegroeid, terwijl de gezondheidszorg in dezelfde periode 49% is gegroeid. Geconcludeerd werd dus dat de gezondheidszorg achterliep.
Inmiddels zijn we bijna op de helft van 2014 en de groei in gezondheids- en fitnessapps is fors toegenomen. Flurry heeft meer dan 6.800 iPhone en iPad apps onderzocht en een groei van 62% waargenomen in het afgelopen halfjaar. De gemiddelde groei in alle sectoren bedroeg voor dezelfde periode 33%.
De forse groei heeft volgens Flurry verschillende oorzaken. Zo geven wellness en fitness accessoires van Apple een goed voorbeeld van de mogelijkheden die actuele apps en accessoires hebben waarmee huidige devices overbodig worden. Daarnaast zijn volgens Flurry veel apps de afgelopen twee jaar verder ontwikkeld. Zo kunnen gebruikers steeds vaker data koppelen aan hun sociale accounts. Op die manier kunnen gebruikers onderling de strijd aangaan. Flurry denkt dat het grootste deel van de groei te verklaren is aan een nieuw opkomend segment van mobiele gebruikers, de Fitness Fanatics.
Flurry heeft tijdens het onderzoek het gebruik van meer dan 6.800 gezondheids- en fitnessapplicaties gemeten voor iOS. Hieruit is naar voren gekomen dat deze doelgroep grotendeels uit vrouwen bestaat met een aandeel van 62%. Verder is er gekeken naar leeftijd waaruit is gebleken dat de leeftijdsgroep 35-54 jaar het meest fanatiek is (+ 47%), gevolgd door de leeftijdsgroep 25-34 (+ 41%). Tieners en millennials zijn het minst actief met de applicaties.
Flurry verwacht dat de Fitness Fanatics doelgroep tot de early adopters van wearables gaan behoren. Hierbij gaat het vooral om wristwear. Dit jaar groeit de gezondheids- en fitness apps markt sneller dan het gemiddelde. Zeker als er wordt gekeken naar smartphones, is er een gigantische stijging te zien. Verwacht wordt dat de eerste wearables snel opgenomen zullen worden onder de Fitness Fanatics.
Verder lezen over Apps
Mobile23.10.2024
De app Foursquare gaat verdwijnen: Swarm blijft
Online14.10.2024
ING introduceert Budgetteren: een maandbudget voor boodschappen, sporten, enzo
Gaming08.10.2024
Je kunt nu Rollercoaster Tycoon spelen op Netflix
Mobile08.10.2024
Epic krijgt gelijk: Google houdt Android te dicht
Mobile01.10.2024
Epic klaagt Google en Samsung aan om alternatieve appwinkels
Online25.09.2024
Je kunt nu met Duolingo-personages bellen om een taal te leren
Online22.08.2024
WeTransfer-links blijven eindelijk langer geldig dan drie dagen
Gadgets19.07.2024