Op woensdagavond 5 juni mocht TNS NIPO de MOAward voor Marktonderzoekbureau van het Jaar 2013 in ontvangst nemen. Tijdens een beachparty kreeg het bureau deze prestigieuze prijs uitgereikt.
De jury – onder leiding van Tom Wilms van Royal Grolsch – roemt TNS NIPO omdat ze marktonderzoek een nieuwe dimensie geeft en zichzelf blijft vernieuwen: “Voorheen wellicht – oneerbiedig gezegd – een moloch, maar vandaag de dag een bureau dat haar koers verlegt, transformeert en zichzelf opnieuw aan het uitvinden is. Een koers die gebaseerd is op drie pijlers: klantinzicht, wetenschap en technologie. Met een sterke en duidelijke visie op het vakgebied, op de slag om de respondent, op wat de toekomstige USP’s van een bureau zijn, met analytisch vermogen aan de ene kant en begrip van cultuur en gedrag aan de andere, is TNS NIPO haar bakens aan het verzetten. De koers verleggen vanuit een bestaande situatie vereist inzicht, durf en vasthoudendheid, ook als het even tegenzit. Gepresenteerde cases, waaronder Mobile 360, zijn voor de jury concrete voorbeelden van deze nieuwe richting. Van intern gericht naar Open to the Future… een bureau dat ervoor kiest om te veranderen en daarin een voortrekkersrol in de markt speelt.”
TNS NIPO is het grootste marktonderzoekbureau van Nederland. En ging de strijd aan met MWM2 en Beautiful Lives.
Bart Nauta, algemeen directeur van TNS NIPO: “We zijn zeer trots dat we dankzij de voordracht van onze klanten en de inzet van onze medewerkers deze eervolle onderscheiding hebben mogen ontvangen. Mooi om te zien is dat de markt onze strategie en ingezette richting voor de toekomst herkent en erkent.”