Online26.01.2008

DC7: Top 7 meest humoristische & absurde weblogs


dc7-top-7-meest-humoristische-absurde-we.jpg
dc7-top-7-meest-humoristische-absurde-we.jpg

Weblogs zijn er in alle soorten en maten. Naast een nieuwsgehalte speelt humor een belangrijke rol in de dagelijkse blogging. Zo lijken we een tweedeling te kunnen maken in de ‘authorities’; de serieuze blogs vol redacteuren, bloggers en reactoren die zichzelf serieus nemen in het kader van ‘personal branding’ en specialistische berichtgeving. De andere kant van blogland staat haaks op deze redactionele aanpak en blogt het liefst anoniem. Ze zijn relativerend, gevat, actueel, humoristisch maar vooral: absurd. Een DC 7 van meest humoristische en absurde weblogs.

(1) www.geenstijl.nl ; extreem met Dumpert, GeenstijlTV en een harde kern van reactoren. Een blog vol stijl binnen een kader dat professionele redactie heet. Geregisseerde bloghumor met grote aanhang.

(2) www.hersenscheet.com ; absurd, gevat en vooral sterk in de scanbare koppen ‘Meisje met iets te veel gas’ maar ook het gevoelige ‘Eendjes vs Ijs’,  Hersenscheet draait er niet omheen.

(3) www.zeepvrij.nl ; het ‘Platform Waar Niemand Op Zit Te Wachten’ met berichtgeving als ‘Aankondiging: Week van de Kuisheid’ en ook ‘Zwart toiletpapier’.

(4) www.dezekerweter.com/weblog/ ; actueel, relativerend, praktisch en absurd: ‘de 285 vereisten om de Perfecte vrouw te zijn’ of ‘Dingen die je wel en niet met een Baby moet doen’ en ook ‘Top tien van Beroemdheden die door een dier zijn doodgegaan’

(5) www.volkomenkut.com ; is hofleverancier van het Nederlandse internet en awardwinning met onder ander ‘De ballen van Britney’

(6) www.drijfzand.com is ‘lekker zompig’; sterk in de kinky publicaties maar ook een neus voor (muzikaal) talent met onder andere Ar de Nar in de redactie

(7) www.loodzwaar.com ; Nederlands zwaarste weblog kent berichten als ‘Vogel poept live in mond verslaggever’ en ‘Interview met een ufo piloot’

Een aanvulling op deze DC7-topper? Reageer!

Patrick Petersen

Vreemde eend Patrick Petersen RDM MA MSc is een ervaren ondernemer, spreker en docent (aan onder andere Nyenrode Business University, Beeckestijn Business School en EURib) die het nuchtere ‘lachen en leren’ combineert in zijn inspirerende optredens. Senior online strateeg, crossmediaal marketeer, contentmarketeer, internetondernemer, internationaal spreker, docent en auteur. Hij studeerde af op divers eigen (content-) marketingmodellen die hij voor tal van internationale organisaties, zoals Heijmans, Hästens, Somfy smart home, Trendhopper holding, T-Mobile Nederland, AtMostTV, TU Delft, IKEA Nederland, MTV Europe en Coolcat, succesvol in de praktijk bracht.

...