Nieuws10.06.2019

Winkels van Hudson’s Bay in Nederland gaan mogelijk sluiten


Het was al langer bekend dat de formule van winkelketen Hudson’s Bay in Nederland niet echt aan wil slaan. Er wordt veel te weinig omgezet en het nieuws van vandaag komt dan ook niet echt als een verrassing. De warenhuisketen uit Canada verkoopt de Duitse activiteiten aan Oostenrijkse branchegenoot Signa. In Nederland blijft het vooralsnog actief, maar waarschijnlijk wel in een slankere vorm.

Toen het bedrijf startte in ons land, in 2017, opende het door heel Nederland behoorlijke grote winkels. Opvallend vaak vestigde het zich in oude panden van V&D. Meteen vanaf de start kampte het warenhuis met tegenvallende resultaten. Het concept lijkt, ondanks de prachtige winkels, toch niet echt aan te slaan in Nederland.

Hudson’s Bay van de beurs

Een groep aandeelhouders heeft bovendien een bod gedaan om het bedrijf van de aandelenbeurs te halen. Die groep wordt geleid door Richard Baker, voorzitter van Hudson’s Bay. In een verklaring zegt Baker dat Hudson’s Bay voor noemenswaardige uitdagingen staat en het veel risico’s loopt en onzekerheden heeft. Het zou daarom beter passen om niet meer beursgenoteerd te zijn. Om dit voor elkaar te krijgen is een speciaal comité opgezet.

Verkoop Europese bezittingen

Vandaag maakte het bedrijf ook bekend dat het zijn Europese bezittingen verkoopt voor 1,5 miljard Canadese dollar, wat neerkomt op ongeveer 1 miljoen euro. Het warenhuis gaat zich focussen op de Noord-Amerikaanse markt. Nu het Oostenrijkse Sigma eigenaar is van de Nederlandse vestigingen, is het de vraag wat er met de winkels in ons land gaat gebeuren. In ieder geval zullen er kostenbesparende maatregelen worden genomen, waaronder de sluiting van meerdere winkels.

Voorlopig zien we dat de huidige winkels nog open zijn, acties lopen en nieuwe producten via social media worden aangekondigd. In totaal zijn in ons land 15 winkels en in maart van dit jaar werd er nog een nieuwe vestiging geopend in winkelcentrum Hoog Catherijne in Utrecht.

...

Verder lezen over Retail

Producten EasyToys liggen nu ook in de schappen bij Kruidvat

Kruidvat gaat vanaf 23 september een aantal erotische producten verkopen van EasyToys. De speeltjes en aanverwanten komen te liggen in 1.200 winkels in Nederland en België en natuurlijk ook online op Kruidvat.nl. Dankzij deze overeenkomst verdubbelt de erotische webshop in één keer zijn aanwezigheid in het Nederlandse en Belgische winkelbestand.

Online23.09.2024

Producten EasyToys liggen nu ook in de schappen bij Kruidvat

Google: Nederlandse retailer blinkt uit in loyaliteit en marketing

Nederlandse retailers zijn goed in het binden van klanten aan hun merk en digitale marketing, maar schieten nog regelmatig tekort als het aankomt op SEO-optimalisatie en websiteprestatie.

Marketing06.05.2024

Google: Nederlandse retailer blinkt uit in loyaliteit en marketing

maar de website kan vaak beter
Een goed kassasysteem: de must voor iedere winkel eigenaar

Als winkel eigenaar ben je ongetwijfeld bekend met het belang van een efficiënt kassasysteem. In dit blog gaan we dieper in op waarom een goed kassasysteem essentieel is voor iedere winkel, en we belichten de voordelen...

DC Business22.02.2024

Een goed kassasysteem: de must voor iedere winkel eigenaar

Kledingtips voor mannen: waar moet je op letten?

We willen er allemaal goed uitzien. Toch is dat niet altijd even gemakkelijk. Er zijn ongelooflijk veel kledingstijlen en velen van ons hebben geen idee wat nou het beste bij ze past. Bovendien is het misschien niet je g...

Lifestyle18.02.2024

Kledingtips voor mannen: waar moet je op letten?

​Onderzoek: veel consumenten bezorgd over het geven van persoonlijke gegevens aan retailers

De detailhandel bevindt zich op een kritiek punt waar consumenten een kloof ervaren tussen hun winkelverwachtingen en de werkelijkheid in winkels. Terwijl de retailsector blijft evolueren, staat de industrie voor uitdagi...

Marketing01.02.2024

​Onderzoek: veel consumenten bezorgd over het geven van persoonlijke gegevens aan retailers

Google Cloud komt met nieuwe generatieve AI-technologie voor retailers

Voorafgaand aan NRF 2024, wereldwijd een van de grootste evenementen als het gaat om retail, onthulde Google Cloud alvast een aantal nieuwe AI- en generatieve AI-technologieën. Ontwikkeld om retailers te ondersteunen bi...

Online19.01.2024

Google Cloud komt met nieuwe generatieve AI-technologie voor retailers

ZEEKR opent een flagshipstore in Amsterdam

Chinese automerken, en dan met name merken die invetten op een volledig elektrische vloot, maken een opmars in Europa. ZEEKR is het volgende merk die de Europese markt gaat betreden. Dit wereldwijde merk voor elektrisch...

Marketing14.12.2023

ZEEKR opent een flagshipstore in Amsterdam

aan Kalverstraat/Rokin
​Digitale Sales-kamers van Shopware brengen e-commerce en sales bij elkaar

Shopware heeft Digital Sales Rooms, dit zijn digitale Sales-kamers die volgens het bedrijf een ideale samensmelting zijn voor e-commerce en sales. Dit is hoe deze digitale kamers in hun werk gaan en wat jij er met jouw b...

DC Business13.12.2023

​Digitale Sales-kamers van Shopware brengen e-commerce en sales bij elkaar