Tedje is blogger voor Stylecowboys, Dutchcowboys en Travelvalley. Verder is ze tekstschrijver bij Red Banana. Ze is film- en serieverslaafd en houdt van lekker eten, reizen en beauty.
Uit een persbericht van de curatoren van V&D en drie retailondernemers blijkt dat V&D nieuw leven ingeblazen krijgt. Roland Kahn, Jaco Scheffers en Ronald van Zetten hebben namelijk het merk V&D gekocht. De bedoeling is om het merk eerst online nieuw leven in te blazen. Het is niet bekend hoeveel ze hebben betaald.
De curatoren hebben met Retail Ventures Holding finale overeenstemming bereikt over de verkoop van alle merkrechten, domeinnamen en andere intellectuele eigendomsrechten. “Het voortbestaan van een van Nederlands bekendste consumentenmerken zeker gesteld”, stellen ze in het persbericht. De merknaam is overgenomen door Cool Investments van Roland Kahn.
Webwinkel en fysieke winkel?
V&D zal zo snel mogelijk doorstarten als webwinkel. Voormalig HEMA-topman Ronald van Zetten sluit nieuwe winkels niet uit. “In eerste instantie online, maar op termijn wellicht ook weer in het Nederlandse straatbeeld.” De ondernemers willen in samenwerking met de belangrijkste leveranciers van de voormalige warenhuisketen “een aantrekkelijke propositie voor de consument ontwikkelen”. De plannen moeten nog verder uitgewerkt worden.
V&D ging 31 december failliet Een doorstart onder de vleugels van Coolinvestments (het bedrijf achter kledingketen CoolCat van Kahn en Scheffers) mislukte in februari. Sportwinkelketen Topshelf huurt intussen V&D-panden in Groningen, Nijmegen en Arnhem. In Haarlem wordt de V&D gebruikt voor studentenkamers. In Alphen aan den Rijn en Beverwijk zit tijdelijk een WoonXL-winkel.
De Canadese winkelketen Hudson’s Bay heeft ook interesse in voormalige V&D-panden. De keten wil de komende twee jaar twintig nieuwe warenhuizen openen.