De redactie van Dutchcowboys is te bereiken via redactie@dutchcowboys.nl
Op 21 mei 1887 openden de ondernemers Willem Vroom (1850-1925) en Anton Dreesmann (1854-1934) in Amsterdam hun eerste gezamenlijke winkel ‘De Zon’. In de Kalverstraat te Amsterdam openden zij 25 jaar later het eerste moderne warenhuis van Nederland waar van alles te koop was, van kleding tot koffers. De pioniers waren hun tijd ver vooruit. 128 jaar heeft V&D een belangrijke rol gespeeld in de detailhandel. Een Nederlands instituut met veel historie en herinneringen.
2018
Nu 2018, na 2 jaar van afwezigheid, komt V&D terug. Niet als fysieke winkel, maar als online warenhuis. V&D richt zich op de interessegebieden van de actieve 40+’ers, zoals reizen, hobby’s, gezondheid, wonen, tuin en mode. Alle producten worden geleverd door gerenommeerde partners en merken. Daarmee is de kwaliteit van levering, product en service gewaarborgd.
Oude V&D gevoel, in een nieuw jasje
Onder de vertrouwde V&D-vlag vindt de Nederlandse consument weer het oude V&D gevoel, in een nieuw jasje. Uitstekende kwaliteit, goede service en scherpe prijzen. V&D heeft de ambitie om een vervolg te geven aan de rijke historie van Vroom & Dreesmann. Op termijn zullen ook de succesvolle merken uit het verleden weer een rol gaan spelen (Liv, Soho, Prijzencircus, etc.).
De verantwoordelijke directeur is Alexander van Slooten. Alexander was 11 jaar verantwoordelijk voor de online activiteiten van Wehkamp en sinds 2016 verantwoordelijk voor e-commerce binnen de Coolinvestments Groep (America Today, MS Mode, Sapph en CoolCat). Het V&D merkportfolio is sinds 2016 in handen de ondernemers Roland Kahn, Jaco Scheffers (Coolinvestments Groep) en Ronald van Zetten (ex voorzitter HEMA). Eerder lanceerden zij het social commerce platform FRENDZ en exploiteren zij het merk Schoolcampus.
Verder lezen over E-Commerce
Online14.11.2024
In aanloop naar de feestdagen komt Sendcloud met WhatsApp Tracking
Online31.10.2024
Eerst checken, dan bestellen: Klik niet meteen op die bestelknop!
Nieuwe campagne tegen onbetrouwbare webshopsOnline23.09.2024
Producten EasyToys liggen nu ook in de schappen bij Kruidvat
Online04.09.2024
Consument is onvoldoende geïnformeerd over duurzaamheid van online winkelen
Online01.07.2024
Albert Heijn opent een nieuw gemechaniseerd Home Shop Center
en zet in op verdere groei e-commerceOnline27.06.2024
Catawiki komt met een ‘nu kopen’ functie
Daarmee skip je de veilingOnline17.06.2024
5 x waarom een goede verpakking telt bij webshops
Events30.05.2024
Een nieuwe editie van het Sprints & Sneakers Festival
A New Definition of GrowthVerder lezen over Online Shop
Online14.11.2024
Amazon komt met zijn eigen Temu-killer
Online14.11.2024
In aanloop naar de feestdagen komt Sendcloud met WhatsApp Tracking
Online08.11.2024
EU-toezichthouders eisen dat Temu zich aan de regels houdt
Online31.10.2024
Eerst checken, dan bestellen: Klik niet meteen op die bestelknop!
Nieuwe campagne tegen onbetrouwbare webshopsTechnology08.10.2024
Is de kassaloze supermarkt mislukt?
Online07.10.2024
Heb je een webwinkel, let dan goed op hoe je knoppen heten
Online24.09.2024
Dit is het verschil tussen Riverty en Klarna
Online23.09.2024
Producten EasyToys liggen nu ook in de schappen bij Kruidvat
Verder lezen over Retail
Online23.09.2024
Producten EasyToys liggen nu ook in de schappen bij Kruidvat
Marketing06.05.2024
Google: Nederlandse retailer blinkt uit in loyaliteit en marketing
maar de website kan vaak beterDC Business22.02.2024
Een goed kassasysteem: de must voor iedere winkel eigenaar
Lifestyle18.02.2024
Kledingtips voor mannen: waar moet je op letten?
Marketing01.02.2024
Onderzoek: veel consumenten bezorgd over het geven van persoonlijke gegevens aan retailers
Online19.01.2024
Google Cloud komt met nieuwe generatieve AI-technologie voor retailers
Marketing14.12.2023
ZEEKR opent een flagshipstore in Amsterdam
aan Kalverstraat/RokinDC Business13.12.2023