Nieuws22.02.2018

Suitsupply verliest duizenden volgers door nieuwe campagne


Hoe verlies je in korte tijd duizenden fans op Instagram, Facebook en Twitter?

Het oorspronkelijk Nederlandse kledingbedrijf Suitsupply weet momenteel niet wat hen overkomt. Ze hebben een nieuwe campagne gelanceerd met een homo thema. Op een van de campagne uitingen staan twee zoenende mannen. Ja en so what zou je zeggen…

Niet van gediend

Hier kan men kennelijk nog niet goed tegen anno 2018. Men is er kennelijk niet van gediend dat ze twee zoenende mannen zien. Als er op de afbeelding een man en een vrouw zoenend zouden zijn afgebeeld was er waarschijnlijk niets aan de hand geweest. Echt te bizar voor woorden toch?

Gelukkig krijgt het bedrijf ook een aantal positieve reacties. Desondanks gaat het hard met het ontvolgen van de diverse sociale accounts. Men is hier kennelijk erg van geschrokken. Suitsupply is wereldwijd actief in 24 landen en de boze reacties komen dan ook vanuit de hele wereld.

Homoseksualiteit

Natuurlijk kon men rekenen op wat discussie en kun je je afvragen of het lanceren van een dergelijke wereldwijde campagne, in landen waar homoseksualiteit verboden is, wel zo slim is. Goed om te weten is dat ze voor landen zoals Rusland en de Verenigde Arabische Emiraten wel echt andere versies hebben gemaakt. Hier staan wel de twee mannen centraal alleen worden ze niet zoenend afgebeeld. De feedback komt echter niet alleen uit die landen waar homoseksualiteit is verboden, maar ook zelfs uit ons eigen land waar we toch vrij ruimdenkend zijn.

Briljante marketing?

Natuurlijk is het effect nu dat de diverse social media accounts wat fluctureren als het gaat om het aantal volgers. Desondanks is Suitsupply nu wel maximaal in het nieuws en hebben ook wij hier weer aandacht voor. Dit deden ze eerder natuurlijk ook al met hun seksistische en racistische campagnes. Briljant of toch een typische gevalletje van het niet leren van je fouten?

Afbeeldingen © Suitsupply

Onno Rompa

Onno is blogger op DutchCowboys, Travelvalley en StyleCowboys. Onno schrijft over technologische innovaties en trends en ontwikkelingen op het gebied van (online) marketing.

...

Verder lezen over Online Marketing

Iedereen duikt op de AI-advertenties: dit is waarom

Advertenties opstellen met AI, over campagnes brainstormen met AI, maar nu kunnen we ook van kop tot staart marketingcampagnes plannen.

Advertising08.10.2024

Iedereen duikt op de AI-advertenties: dit is waarom

Online marketingcampagnes vooral effectief voor nieuwe klanten

Online marketingcampagnes zorgen voor aanzienlijk meer nieuwe klanten, zonder dat de bestaande klanten worden geactiveerd. Uit onderzoek blijkt dat campagnes op bijvoorbeeld social media zorgen voor 170 procent nieuwe klanten.

Marketing01.10.2024

Online marketingcampagnes vooral effectief voor nieuwe klanten

Marketeer, je krijgt meer controle over Google Ads-campagnes

Volgens Google geven AI-gestuurde Google Ads campagnes betere resultaten voor kleine en grote bedrijven. Maar die bedrijven hebben wel wat te zeggen over de werking van die AI-advertenties en willen graag meer controle.

Marketing18.09.2024

Marketeer, je krijgt meer controle over Google Ads-campagnes

HEMA is nu ook aanwezig in Fortnite met SLAYMA

HEMA heeft na Roblox nu ook Fortnite veroverd. Het zet de game in om zijn schoolspullencampagne SLAYMA onder de aandacht te brengen bij jongeren.

Marketing21.08.2024

HEMA is nu ook aanwezig in Fortnite met SLAYMA

SEO bureau vs in-house: de voor- en nadelen

Wanneer je overweegt om te investeren in zoekmachineoptimalisatie (SEO), sta je voor een belangrijke keuze: ga je de SEO-activiteiten in-house uitvoeren of schakel je een gespecialiseerd SEO bureau in? Beide opties hebben hun eigen voor- en nadelen. In dit artikel bespreken we de belangrijkste factoren om rekening mee te houden, zodat je een weloverwogen beslissing kunt nemen.

Search13.08.2024

SEO bureau vs in-house: de voor- en nadelen

Waarom de Tel Sell-manier stiekem toch wel werkt

Tel Sell mag dan worden weggezet als iets dat maar tacky is, het is wel enorm effectief. Sommige Tel Sell-trucjes ken je waarschijnlijk wel, zoals zorgen dat handen het product aanraken en dat iets heel snel voor elkaar is. Het is allemaal moeiteloos, het voelt goed, het ziet er lekker uit: is het het verkopen van rommel of het naar een hoger niveau tillen van verleiding? Die Tel Sell-manier kun je ook heel goed toepassen op jouw klanten.

DC Business07.08.2024

Waarom de Tel Sell-manier stiekem toch wel werkt

5 manieren waarop ons zoekgedrag verandert

Als je vroeger iets wilde zoeken op het internet, dan moest je eerst naar google.com surfen en dan bijvoorbeeld intoetsen: “capaciteit Amsterdam Arena”. Nu is dat helemaal anders en wel op meerdere manieren. Dit zijn vijf manieren waarop ons zoekgedrag verandert.

Search05.08.2024

5 manieren waarop ons zoekgedrag verandert

Waarom is online marketing essentieel voor je onderneming

In de huidige wereld zien we steeds meer online activiteit. Mensen zijn actiever online, mensen zijn langer online en ze zijn vaker online. Het is dus belangrijk om online zichtbaar te zijn of gemakkelijk te worden gevonden.

Marketing19.06.2024

Waarom is online marketing essentieel voor je onderneming