Henk is Internet Entrepreneur, founder van Dutchcowboys en daarnaast tech en travelblogger, fotograaf, visual storyteller en bovenal een digitale nomade. Je maakt Henk vooral blij met bijzondere auto's, verre reizen en coole gadgets. Zijn grootste passies zijn echter innovatie, creativiteit en duurzaamheid.
Het gaat goed met Deliveroo, het online platform waarmee je online maaltijden kunt bestellen bij inmiddels 10-duizenden restaurants in West-Europa. Wereldwijd zijn dat er inmiddels 80.000 en met 60.000 bezorgers om het bij jou thuis te laten bezorgen. Het bedrijf met een hoofdkantoor in Londen heeft voor 2019 ambitieuze plannen voor iedereen die gebruik maakt van de dienst.
Virtual Brands
Dit jaar wil Deliveroo nieuwe samenwerkingen aangaan met restaurants die verschillende cuisine-types bieden. Eind 2019 moet de teller op meer dan 85.000 restaurants in heel Europa staan. Een belangrijke uitbreiding en verbetering zijn ‘Virtual Brands’. Deze digitale merken zijn beschikbaar via de Deliveroo-app of -website, als een apart restaurant met een nieuwe keuken of een andere menukaart. Met een ‘Virtual Brand’ kan een BBQ-zaak een Mexicaanse menukaart aanbieden, een Grieks restaurant gezonde proteïne bowls bereiden en een populaire pizzeria ook wraps bezorgen.
Het concept biedt bestaande restaurants in staat nieuwe of complementaire keukens aan te bieden vanuit hun huidige keuken onder een nieuwe merknaam. Eind 2019 wil Deliveroo samen met bestaande restauranthouders 1.700 Europese virtuele merken beschikbaar maken voor klanten.
Meer aandacht aan Deliveroo bezorgers
In 2018 is Deliveroo gestart met een dynamische vergoeding per bestelling, die grotendeels afhankelijk is van de afstand die bezorgers afleggen. Voorheen kregen zij dezelfde vergoeding voor kortdurende bestellingen, als voor bestellingen die veel verder weg waren. Binnenkort maakt Deliveroo het mogelijk om bezorgers voor ‘Cash Out’ te kiezen, waarmee zij, door enkel op een knop in hun app te drukken, hun verdiensten de volgende dag ontvangen. Deze nieuwe mogelijkheid zal bezorgers helpen bij het beheren van hun financiën en zo kunnen zij hun vergoeding eerder ontvangen dan de vaste, tweewekelijkse momenten.
Gepersonaliseerde restaurant-selectie
Via de Deliveroo app zie je als klant een selectie van restaurants op basis van de restaurants waar je eerder een bestelling hebt geplaatst. Dit naast restaurants gebaseerd op voorkeuren van vergelijkbare klantprofielen. Deze stap is vooral bedoeld om gebruikers van Deliveroo een meer gepersonaliseerde ervaring te bieden.
Deliveroo is wereldwijd beschikbaar in meer dan 14 landen en 500 steden en plaatsen. Tegen het einde van 2019 wil Deliveroo zo gegroeid zijn dat 100 miljoen mensen in Europa via het platform maaltijden kunnen bestellen.
Verder lezen over Food
Gadgets12.09.2024
5 manieren om voedselverspilling tegen te gaan
Technology11.09.2024
Crikorama verkozen tot winnaar James Dyson Award 2024
zelf krekels kweken!Lifestyle17.06.2024
Zo haal je magnesium uit je voeding
Online14.06.2024
De drie meest bedenkelijke ‘kwaliteiten’ van comfortfood!
Nieuws13.05.2024
Hoe crashdiëten en light-producten averechts lijken te werken
Geen alternatieven voor gezond eten, weinig snoepen en regelmatig bewegenCoffee corner05.03.2024
Douwe Egberts oudste spaarprogramma van Nederland wordt 100 jaar
Nieuws07.02.2024
KLM zet AI in tegen voedselverspilling
Gadgets16.01.2024