Onno is blogger op DutchCowboys, Travelvalley en StyleCowboys. Onno schrijft over technologische innovaties en trends en ontwikkelingen op het gebied van (online) marketing.
Vorige week lanceerde de Rijksoverheid de nieuwe vuurwerkcampagne met Joel Beukers. Voor de campagne schreef Joel (samen met Klaus Veen en Sam Hoogland) het nummer ‘Goud & Nieuw’, dat werd geproduceerd door hardstyle duo Frequencerz.
De videoclip is sinds de lancering trending op YouTube en inmiddels een half miljoen keer bekeken.
De campagne is duidelijk succesvol en overtrof Donnie’s succesvolle “Knalplang‘ hit van vorig jaar.
De video ‘Goud & Nieuw’ is in de laatste week van 2019 zelfs al vaker bekeken dan de ‘Knalplanga’ in heel 2019. Ook op Spotify is ‘Goud & Nieuw’ met ruim een kwart miljoen plays, een hit.
Laten we hopen dat de jongeren niet alleen naar Joel luisteren maar ook daadwerkelijk zijn advies opvolgen. Pas als het aantal slachtoffers dit jaar afneemt is niet alleen het nummer maar ook de campagne een hit.
Pas op met vuurwerk en mooie oudejaarsavond!
Verder lezen over YouTube
Video13.11.2024
YouTube wordt een deejay en gaat muziek aan elkaar mixen
Online06.11.2024
Veel computer-influencers zijn weinig meer dan pseudo-experts
Video18.10.2024
YouTube test weer Lite-abonnement, maar juich niet te vroeg
Artificial Intelligence15.10.2024
YouTubers boos omdat hun stemmen worden gestolen door AI
Video04.10.2024
Alle nieuwe YouTube-video’s korter dan 3 minuten heten Shorts
Video20.09.2024
Eén van de meest gepushte streamingabonnementen wordt duurder
Social Media19.09.2024
YouTube wordt met Communities nu echt een social medium
Artificial Intelligence06.09.2024