Nieuws27.11.2019

PostNL laat je zien waar de pakketbezorger rijdt


Laat je weleens boodschappen of eten thuisbezorgen? Dan weet je dat het ontzettend handig is dat je de bezorger live kunt volgen. Precies tot het moment waarop er wordt aangebeld, zie je hoe lang het duurt voordat de bezorger met je boodschappen of eten voor de deur staat. Online supermarkt Picnic had dit bijvoorbeeld al heel snel begrepen.

Pakketbezorger volgen in app PostNL

Eindelijk begrijpt ook PostNL dat het prettig is om de pakketbezorger te volgen. We zijn tenslotte allemaal weleens een halve of hele dag voor niets thuisgebleven zonder een pakketje te zien. Of de bezorger bleek toch op een heel ander moment voor de deur te hebben gestaan. En aangezien de pakketbezorgers van PostNL nog maar één afleverpoging doen, is het fijn om precies te weten wanneer ze voor je deur staan. Ben je niet thuis, dan gaat je bestelling naar een afleverpunt.

Wie de app van PostNL gebruikt, kan op een kaart zien waar de bezorger, bij benadering, rijdt. Hiermee kunnen klanten beter inschatten op welk moment de bezorger met hun bestelling voor de deur staat.

Alleen voor leveringen in de avond

Helaas is de functie nog niet helemaal operationeel. Een woordvoerder van PostNL vertelde aan website Tweakers dat de functie nu alleen nog geldt voor leveringen in de avond. Maar het is goed mogelijk dat dit in de toekomst toch wordt uitgebreid naar de hele dag. PostNL is zelf ook niet met het nieuws over de functie naar buiten getreden. Het werd ontdekt door nieuwssite DroidApp. In de app zie je ook hoeveel adressen er nog op de planning staan voordat jij aan de beurt bent.

De auto of bus van de bezorger werkt niet met GPS, omdat dit teveel risico op diefstal met zich mee zou brengen. De ingeplande route wordt daarom vooraf ingeprogrammeerd. Live volgen totdat de bezorger bij je aan de deur staat is er dus (voorlopig) niet bij.

PostNL ziet de omzet voor pakketbezorging toenemen en de concurrentie ook. Een live-functie is daarom zeker geen overbodige luxe, ook omdat er al jaren massaal wordt geklaagd over de service van het bedrijf.

Irene Boskma

Irene is tekstschrijver en blogger. Naast schrijven vindt ze het leuk om hard te lopen en de wereld rond te reizen. Of dat nu korte of lange trips zijn, een verre reis of een bestemming in eigen land. Ze leest dan ook veel reisverhalen om inspiratie op te doen en schrijft graag haar eigen belevenissen op. Omdat ze vindt dat elke plek iets bijzonders heeft, reist ze voor Travelvalley overal naartoe. Ook in haar vrije tijd ontdekt ze graag de wereld en af en toe gaat ze een tijdje weg om als digital nomad vanaf de andere kant van de wereld te werken.

Verder lezen over Online Shop

Direct betalen via iDEAL hoeft niet meer: nu kan het in drieën

iDEAL kennen veel mensen als de handige betaaloptie bij webwinkels waarmee je meteen kunt betalen met je bankrekening. We kennen het al decennia en zijn er al helemaal aan gewend, maar in het buitenland zijn ze soms jalo...

Online09.04.2024

Direct betalen via iDEAL hoeft niet meer: nu kan het in drieën

​5 tips zodat je bij online shoppen niks retour hoeft te sturen

Webwinkels zijn er maar druk mee: al die retouren. Bij sommige winkels schijnen retourgestuurde kledingstukken gewoon in de shredder te gaan. Maar ook zonder dat ze geshredderd worden is het niet bepaald duurzaam, al die...

Online27.03.2024

​5 tips zodat je bij online shoppen niks retour hoeft te sturen

​Amazon laat AI nu de productpagina’s maken voor verkopers

Amazon heeft geen geweldige ervaringen met AI, of met productpagina’s, maar het gaat de twee desondanks verenigen. Verkopers kunnen straks hun productpagina’s laten maken door kunstmatige intelligentie.

Online14.03.2024

​Amazon laat AI nu de productpagina’s maken voor verkopers

​Webshops pas op: de nieuwe cookiewet wordt volop overtreden

We horen wel veel over de Digital Markets Act vanuit het oogpunt van grote techbedrijven, maar vergis je niet: ook als je een kleine webshop runt krijg je hiermee te maken. Sinds vorige week is er nieuwe cookiewetgeving...

Online11.03.2024

​Webshops pas op: de nieuwe cookiewet wordt volop overtreden

​Hoe je vele honderden euro’s per jaar kunt besparen op boodschappen

Hieronder deel ik een bewezen strategie voor het besparen van vele honderden euro's per jaar op boodschappen. Het vergt slechts een iets verder vooruit kijken dan de dagelijkse of wekelijkse boodschappen. Per persoon kan...

Nieuws04.03.2024

​Hoe je vele honderden euro’s per jaar kunt besparen op boodschappen

Een goed kassasysteem: de must voor iedere winkel eigenaar

Als winkel eigenaar ben je ongetwijfeld bekend met het belang van een efficiënt kassasysteem. In dit blog gaan we dieper in op waarom een goed kassasysteem essentieel is voor iedere winkel, en we belichten de voordelen...

dc business22.02.2024

Een goed kassasysteem: de must voor iedere winkel eigenaar

​Klarna komt met abonnement op…. betalen?

We praten er misschien niet dagelijks over, we gebruiken het met zijn allen wel op zeer regelmatige basis. Soms omdat je iets wil kopen waar je eigenlijk even geen budget voor vrij hebt, soms omdat een andere betaalmanie...

Online25.01.2024

​Klarna komt met abonnement op…. betalen?

​CO2-uitstoot per verzonden pakket is flink afgenomen

De CO2-uitstoot in de last mile voor een e-commercepakket is ten opzichte van 2018 gedaald met 56% tot gemiddeld 100 gram CO2 per pakket. Zo blijkt uit de resultaten van een nieuw onderzoek van Thuiswinkel.org. De sector...

Online18.12.2023

​CO2-uitstoot per verzonden pakket is flink afgenomen