De redactie van Dutchcowboys is te bereiken via redactie@dutchcowboys.nl
Je hoeft geen Millennial te zijn om niet te sparen, maar het helpt blijkbaar wel. Onderzoek van DirectResearch voor ABN Amro heeft namelijk uitgewezen dat juist die generatie veel moeite heeft met het bijhouden van het budget. ze hebben geen goed inzicht in kleine uitgaven en sparen bijna niet. Een groot gedeelte van de groep die wel spaart, moet dat halverwege of tegen het einde van de maand weer ongedaan maken omdat de lopende rekening aan het huilen is.
Even naar een festival, superslicke nieuwe sneakers en een extra abo zorgen er voor dat het geld al snel als sneeuw voor de zomerzon verdwijnt. Millennials zijn van de impulsaankopen, en laat de aantrekkende economie nou juist zorgen voor meer dan gemiddelde impulsuitgaven. Erger nog: Millennials liegen ook nog het meeste over hoe veel ze geshopt hebben, tegen anderen, maar ook gewoon doodleuk tegen zichzelf. Tijd voor actie dus.
Wat kun je doen om je geld verstandiger uit te geven, of in elk geval meer zicht te krijgen op wat je allemaal op magische wijze van je rekening laat verdwijnen? Een aantal dingen spreken voor zich: zorg dat je weet wat je vaste lasten per maand zijn, zodat je een idee hebt van wat je speelruimte is. Check of je al je abonnementen nog wel nodig hebt en of die eventueel beter of anders kunnen. Een vast budget helpt ook zeer zeker, maar als je de neiging hebt om impulsaankopen te doen helpt het niet als je daarna constateert dat je – weer – over je budget bent gegaan.
Even rustig nadenken voordat je op de ‘koop’-knop klikt werkt uiteindelijk het beste. Je weet heus wel of je die schoenen echt nodig hebt. Of dat je sterft als je een concert of festival mist omdat je het niet goed hebt gedaan bij die schoenen. Het ergste dat je kan overkomen is het ‘fuck it’-gevoel, waar je toch al niet meer te redden bent voor de maand en dat als excuus gebruikt voor een shopping spree. De uitkomst van het onderzoek raadt aan om bij elke aankoop een dag na te denken voordat je tot aankoop overgaat. Als je dat leert opbrengen zal je bankrekening je dankbaar zijn. Of je nou Millennial bent of niet.
[Afbeeldingen © Kultandace]
Verder lezen over ABN Amro
Cybercrime30.09.2024
De Gesprek Check is een extra controle-hulpmiddel van ABN AMRO
heb je echt de bank aan de telefoon?Mobile28.12.2023
In 2023 hebben we ruim 6,6 miljard euro betaald met Tikkies
Nieuw jaarrecordMobile17.11.2023
Veel jongvolwassenen betalen niet meer met een fysieke betaalpas
gebruiken we de betaalpas over vijf jaar nog?Cybercrime01.11.2023
Had 44% van alle Nederlandse online fraudegevallen voorkomen kunnen worden?
Online16.03.2023
Banken dreigen door te schieten in hun anti-witwascontroles
Kafkaiaanse reflexen bedreigen ook jouw bankrekeningGadgets02.12.2022
ABN-AMRO stopt ondersteuning voor passieve betaalwearables
Vanaf 1 april 2023 werken de sleutelhangers, ringen, armbanden en horloges niet meerMobile01.12.2022
Tikkie Zakelijk: een aparte app voor zakelijke gebruikers
Mobile15.08.2022
Tikkie lanceert Groepie: nieuwe functie voor verwerken groepsuitgaven
Verder lezen over Onderzoek
Cybercrime29.10.2024
25% van de Nederlandse bedrijven is niet goed voorbereid op cyberdreiging
Online28.10.2024
Hoe valt het ontstaan van eilandbogen of vulkaanbogen te verklaren?
Marketing01.10.2024
Online marketingcampagnes vooral effectief voor nieuwe klanten
Nieuws17.09.2024
Gecombineerde NIVEL- en CBS-gegevens COVID-19-pandemie zijn prima te verklaren!
Social Media04.09.2024
“Trap Er Niet Influencer” doet onderzoek naar effecten van social media
Nieuws21.08.2024
De stollingsgesteenten cyclus op aarde
Artificial Intelligence14.08.2024
Heeft AI-chatbot ChatGPT onze levens echt veranderd?
Nieuws12.08.2024