Sophie studeert Journalistiek in Tilburg. Ze is dol op sushi en notitieboekjes. Ze schrijft het liefst over Kickstarter campagnes en blogt voor DutchCowboys, StyleCowboys en Travelvalley
De omzet van digitale bureaus steeg afgelopen jaar met elf procent. Dat blijkt uit cijfers van het jaarlijkse kengetallenonderzoek 2014 van de branchevereniging Dutch Digital Agencies (DDA). De omzetgroei van elf procent is aanzienlijk en bevestigt volgens de vereniging de trend van afgelopen jaren.
Afgelopen jaar waren de DDA leden samen verantwoordelijk voor een gezamenlijke omzet van ruim 381 miljoen euro. Aan het onderzoek namen 84 leden deel. De leden noteerden gemiddeld een winstgevendheid van circa 10% van hun omzet.
Volgens Paul Manuel, de voorzitter van DDA, komen de goede resultaten niet helemaal uit de lucht vallen. “Merken kunnen zich simpelweg niet meer veroorloven om niet na te denken over digitale transformatie. Als merk wil je een continue dialoog met je klanten hebben. Dit doe je door goede service te bieden en relevant te zijn. En dit vereist continue optimalisatie. Digitale bureaus hebben deze ervaring in huis om merken hierbij aan de hand te nemen. Nadenken over de uitstraling, experience, technische en innovatieve mogelijkheden en nieuwe business mogelijkheden zit in het DNA van onze bureaus.”
Uit het onderzoek blijkt ook dat bureaus en merken steeds vaker kiezen voor een strategische samenwerking waarbij werkzaamheden steeds substantiëler worden. Dit is terug te zien in het feit dat de gemiddeld projectomvang in 2014 ten opzichte van 2013 gestegen met ruim 7% en ten opzichte van 2011 zelfs met ruim 59%.
Ook de werkgelegenheid binnen de sector is volgens DDA is in 2014 nog meer toegenomen dan in 2013. In dat jaar was er al een groei te zien van acht procent. In 2014 nam het aantal FTE’s toe met ruim 11 procent ten opzichte van 2013.
Ten slotte zijn de leden van de branchevereniging ook positief over de toekomst. Zij verwachten een groei te zien van 21 procent in 2015.
Verder lezen over Creativiteit
Technology19.06.2024
Google toont nieuwe AI-tools voor marketing en creatie tijdens Cannes Lions Festival
Video12.06.2024
YouTube laat creators nu meerdere thumbnails testen
Online26.03.2024
5 voorbeelden van OpenAI’s Sora die je zullen verwonderen
Media22.03.2023
Havas+Lemz breidt uit met Havas Play
"Voor elk merk het juiste speelveld"Events10.02.2023
Begin vast te tekenen: WK doodlen dit jaar in Amsterdam
Technology26.12.2022
Kunstenaars protesteren op social media tegen werkinpikker AI
Online15.08.2022
6 AI-websites om je leven en werk veel makkelijker te maken
Social Media02.08.2022
Pinterest introduceert app Shuffles om moodboards te maken
Verder lezen over Digital
Tech in Asia13.11.2024
Huawei Connect Paris: AI en de digitale, groene transformatie van Europa
Marketing06.05.2024
Google: Nederlandse retailer blinkt uit in loyaliteit en marketing
maar de website kan vaak beterOnline18.03.2024
Digitaal mijmeren: Zullen AI’s op het internet op enig moment ontwaken?
Mogelijk ontwikkelen AI's een vorm van gedecentraliseerd interactiviteitsbewustzijnMarketing06.03.2024
OBI4wan, Spotler en Squeezely samen verder als één organisatie
Marketing28.11.2023
Blijdorp: Van dierentuin naar een icoon voor natuurherstel
Blijdorp wil impact maken!Startups16.11.2023
Deze 12 Nederlandse startups zijn onderscheiden met een CES Innovation Award
Online28.04.2023
Privacy: gegevensverzameling binnen apps kun je maar beter uitschakelen!
Inspiratie om jouw digitale hygiëne aanzienlijk te verbeterenEvents07.04.2023
Emerce Digital Marketing Live! 2023: dé messcherpe update voor online marketing professionals
Verder lezen over Nederland
Nieuws14.11.2024
Wolven die niet worden bejaagd, worden steeds brutaler!
Jaarlijks wolvenafschot dringend noodzakelijkEvents06.11.2024
10e editie WFFR: met een ode aan natuurliefhebbers en vertoningen in de wijk
Nieuws05.11.2024
5 dingen die we zullen missen van Blokker
Nieuws08.10.2024
Den Haag ontvangt EU missie label voor duurzaamheid
Online02.08.2024
WeTransfer is geen Nederlands bedrijf meer: wordt overgenomen
Media02.07.2024
Ook het EK 2028 zie je bij de NOS
Startups27.06.2024
In Brabant is het aantal startups met 22 procent toegenomen
Automotive13.06.2024