Nieuws09.05.2017

McDonald’s gaat thuisbezorgen in Nederland


De droom van iedere luie McDonald's-fan

Woon jij in Amsterdam en is McDonald’s je favoriete guilty pleasure. Als bronnen van het AD kloppen kun jij vanaf deze zomer je favoriete McMenu thuis laten bezorgen.

In de Verenigde Staten en Engeland bezorgt McDonald’s al jaren thuis en het lijkt er nu toch echt op dat het nu ook echt in Nederland gaat gebeuren. In Nederland laten we steeds meer maaltijden thuis bezorgen, afgelopen jaar ging er volgens een schatting van ABN AMRO 700 miljoen euro in om. Niet gek dus dat McDonald’s hierop in springt.

De service zou volgende maand al van start moeten gaan in Amsterdam, later zouden andere grote steden in Nederland moeten volgen.

McDonald’s wil de geruchte niet bevestigen maar een woordvoerder laat wel weten: “Thuisbezorgen is al beschikbaar in vele landen waar wij gevestigd zijn. We kijken er naar uit onze gasten dit gemak en deze extra beleving te bieden. Zodra we hier in Nederland meer over kunnen vertellen, zullen we dat delen.”

Ik ben heel benieuwd of we vanaf volgende maand in Amsterdam echt McDonald’s kunnen bestellen. En vooral; in welke vorm onze frietjes en burgers aankomen. Moet toegeven dat ik een frietje van de McDonald’s nadat ze tien minuten in het kartonnen doosje hebben gezeten al aardig slap vind en naar karton vind smaken, heel benieuwd met wat voor oplossing ze daarvoor komen. Maar als het in andere landen een succes is, dan zullen ze daar vast wel een goed idee voor hebben.

Annemerel de Jongh

Annemerel schrijft op haar eigen lifestyle blog en werkt daarnaast als freelance redacteur. Je maakt haar blij met goed eten, nieuwe gadgets en hardlopen

...

Verder lezen over McDonald's

McDonalds ontdekt dat AI in de McDrive nog geen goed idee is

McDonald’s heeft recent wel geprobeerd om die mensen te vervangen door AI, maar die deed het waarschijnlijk minder goed dan zijn menselijke collega.

Online17.06.2024

McDonalds ontdekt dat AI in de McDrive nog geen goed idee is

Bijzondere marketingcampagne McDonald’s: billboard ruiken

McDonald's heeft een billboard gemaakt met geen enkele boodschap erop. Niet eens een logo. Je moet eraan ruiken om te weten waar reclame voor wordt gemaakt.

Advertising15.04.2024

Bijzondere marketingcampagne McDonald’s: billboard ruiken

McDonald’s servies in Frankrijk nu een verzamelobject

In Frankrijk mogen fastfood restaurants met meer dan 20 zitplaatsen sinds 1 januari geen wegwerp bakjes en bekers meer gebruiken. Ketens zoals McDonald’s, KFC en Burger King moeten hun burgers, kip, friet en dranken nu...

Nieuws05.01.2023

McDonald’s servies in Frankrijk nu een verzamelobject

Klanten stoppen de herbruikbare bakjes en bekers massaal in hun tas
McDonald’s maakt gouden juwelen van zwerfafval

Vuilnis waardevol maken, dat is wat McDonald’s doet. De restaurantketen introduceert vandaag een super limited edition collectie 14-karaats gouden en vergulde juwelen, gemaakt van echt zwerfafval. Onder andere oorbelle...

Coffee corner16.08.2022

McDonald’s maakt gouden juwelen van zwerfafval

​McDonald’s presenteert vandaag de Palindroom Burger

Dinsdag 22 februari lijkt ogenschijnlijk een gewone dinsdag, maar niets is minder waar. Het is namelijk Palindroomdag, dé dag waarop de datum er van links naar rechts en van rechts naar links precies hetzelfde uitziet:...

Coffee corner22.02.2022

​McDonald’s presenteert vandaag de Palindroom Burger

22022022
Trek in een BigMac? De plannen van McDonalds in het metaverse

McDonalds gaat stappen zetten in het metaverse. Dat hadden we al kunnen voorspellen, want McDonald’s probeert meestal snel op nieuwe trends in te springen. Ook plaatste het laatst al een grapje op zijn Twitter-account...

Metaverse11.02.2022

Trek in een BigMac? De plannen van McDonalds in het metaverse

​McDonald’s gaat een stapje verder met zijn vegetarische pad

Terwijl kipfastfoodrestaurant KFC inmiddels is gaan testen met vegetarische kip, is McDonald's al wat langer bezig met het aanbieden van vegetarische producten. Vorig jaar werd de vega-Mc Chicken geïntroduceerd en het b...

Lifestyle29.09.2019

​McDonald’s gaat een stapje verder met zijn vegetarische pad

​McDonald’s sluit grootste tech deal in 20 jaar voor $300 miljoen

Fastfoodgigant McDonald's heeft $300 miljoen dollar geïnvesteerd in een nieuwe technologie om hun digitale keuzemenu's nog beter te personaliseren. De technologie wordt 'decision-logic technology' genoemd en is de groot...

Technology02.04.2019

​McDonald’s sluit grootste tech deal in 20 jaar voor $300 miljoen