Verkoop je weleens iets via Marktplaats? Dan weet je dat het altijd een beetje een gedoe is om pakketten te verzenden. Je moet het pakje wegbrengen naar een verzendpunt en zodra het bij PostNL is aangekomen ontvang je een Track & Trace code. Dat proces moest volgens Marktplaats gemakkelijker kunnen. Daarom hebben zij samen met PostNL een verzendtool ontwikkeld. Je zal het verkochte product nog steeds zelf in moeten pakken en wegbrengen, maar het wordt toch iets handiger gemaakt voor de verkoper.
Dat er veel oplichters en gekkies op Marktplaats zitten, is ook bekend. Zoals deze optimist die dacht slim te zijn….
Als je een product hebt verkocht, dan worden in de verzendtool meteen de verzendlabels aangeleverd en de verzendkosten inzichtelijk gemaakt. Daarnaast ontvangen zowel de koper als verkoper een Track & Trace-code in de chat van Marktplaats. Op die manier kunnen beide partijen gemakkelijk in de gaten houden waar het pakket is. De verzendtool is ontwikkeld dankzij de feedback die Marktplaats van gebruikers heeft ontvangen. Veel verkopers vonden het verzendproces te omslachtig. De samenwerking tussen de twee partijen werd vorig jaar november al aangekondigd.
De nieuwe verzendtool past binnen een reeks nieuwe ontwikkelingen van Marktplaats, waardoor gebruikers meer direct binnen de online-omgeving kunnen regelen. Handelen gaat sneller en gemakkelijker met de chatfunctie op de site en in de Marktplaats-app. Het platform maakt betalingen steeds gemakkelijker met Betaalverzoeken en de ‘Gelijk Oversteken service‘. Op deze manier hoeven er geen rekeningnummers meer uitgewisseld te worden. Het verzenden van pakketten wordt met de nieuwe verzendtool ook iets gemakkelijker. Zowel koper als verkoper ontvangen een bericht als het pakket is bezorgd. Handig, want dat voorkomt ook discussies.
En omdat we het niet kunnen laten volgen hier nog een paar berichten van ‘Marktplaats Gekkies’. Zo moet het dus niet!