Irene is tekstschrijver en blogger. Naast schrijven vindt ze het leuk om hard te lopen en de wereld rond te reizen. Of dat nu korte of lange trips zijn, een verre reis of een bestemming in eigen land. Ze leest dan ook veel reisverhalen om inspiratie op te doen en schrijft graag haar eigen belevenissen op. Omdat ze vindt dat elke plek iets bijzonders heeft, reist ze voor Travelvalley overal naartoe. Ook in haar vrije tijd ontdekt ze graag de wereld en af en toe gaat ze een tijdje weg om als digital nomad vanaf de andere kant van de wereld te werken.
KLM maakt vandaag bekend dat het een eigen app heeft ontwikkeld om vluchten efficiënter af te kunnen handelen. De innovatie app ‘Appron’ wordt in gebruik genomen voor het zogenaamde ‘omdraaiproces’. Als een vlucht is binnengekomen duurt het gemiddeld 1,5 uur voordat het aan de terugvlucht begint.
Appron, een samenvoeging van apron (platform) en app, wordt nu ingezet om die omdraaitijd sneller en efficiënter te realiseren. KLM ontwikkelde de app met een eigen team van designers in KLM’s Digital Studio in samenwerking met ontwikkelaars van IBM Services en Apple.
Vluchten moeten nu nog vaker op tijd kunnen vertrekken
Appron levert een bijdrage aan het op tijd vertrekken van vliegtuigen. Dat is dus goed nieuws voor passagiers van KLM. Een vliegtuig vertrekt niet zomaar. Voordat het de lucht in gaat moet er veel worden gecontroleerd, sowieso of alle passagiers en de bagage aan boord zijn. Maar ook of er voldoende brandstof aan boord is en de catering op orde. Voordat KLM met Appron werkte moesten hiervoor verschillende systemen worden gecheckt. Nu verzamelt de app alle data op één plek.
“Het systeem biedt echt een gedegen, real time overzicht van alles wat we moeten weten over het vertrekkende vliegtuig. De app werkt accuraat en snel, ik ben er heel blij mee”, zegt KLM-shiftleader Patrick van Exel. IBM en Apple hebben de app samen met de teamcoördinatoren ontwikkeld en geïmplementeerd. KLM blijft de coördinatoren betrekken bij het ontwikkelen van nieuwe functionaliteiten.
Minder tijdverlies als passagier de vlucht mist
Als een passagier de vlucht dreigt te missen, ziet de teamcoördinator nu in welke bagagecontainer de bagage van de passagier is geplaatst. Met Appron kan dan opdracht worden gegevens om deze container nog niet aan boord in te laten. Dit kan behoorlijke tijdswinst opleveren omdat de container niet van boord gehaald hoeft te worden als de passagier definitief niet in het vliegtuig is. In de app kan KLM ook de lay-out van het bagageruim zien, wat ideaal is om handig in te laden.
Verder lezen over KLM
Artificial Intelligence29.10.2024
De toekomst van leren: KLM en de impact van AI
Technology28.10.2024
Air France-KLM legt fundament voor AI met sterk metadatamanagement
Technology05.08.2024
Schiphol test eerste Ground Power Unit op waterstof
Automotive16.07.2024
Je kunt nu Flying Blue Miles sparen bij Uber
Nieuws26.04.2024
Stewardessen op sneakers: KLM verruilt hak voor gymp
Nieuws07.02.2024
KLM zet AI in tegen voedselverspilling
Lifestyle23.10.2023
4x tips voor een onvergetelijke vakantie naar Aruba!
Technology13.10.2023