De redactie van Dutchcowboys is te bereiken via redactie@dutchcowboys.nl
Het is inderdaad nog maar een paar maanden geleden dat winkelketen Intertoys failliet werd verklaard. En klanten vervolgens massaal wél kwamen shoppen om snel hun cadeaukaarten uit te geven. Waarover dan weer slaande ruzie werd gemaakt in winkels. Na alle ophef en de overname door de Portugese investeringsmaatschappij Green Swan, zit de winkelketen nu al snel weer in een positievere flow.
De nieuwe eigenaar maakte na de overname bekend dat de focus van Intertoys verlegd gaat worden. Sowieso verschuift de focus meer naar online, wat de speelgoedwinkel natuurlijk veel eerder had moeten doen. Maar het roer moet volledig om, zodat de keten al heel snel weer winstgevend wordt. Als het aan Intertoys-topman Roland Armbruster ligt, zelfs al dit jaar, zo vertelde hij in een interview met RetailTrends.
Het bedrijf vertelde eerder al dat het meer wil gaan doen in de organisatie van kinderfeestjes. En als we het laatste bericht van Intertoys op Facebook lezen, kunnen de plannen nu inmiddels zomaar eens wat verder zijn gevorderd. Of hint de keten op een ‘feestweek’ die eraan zit te komen?
Inzetten op beleving met kinderfeestjes en karaoke
Sinds maart is Intertoys in handen van Green Swan. De investeringsmaatschappij wil inzetten op beleving, om de keten op deze manier onderscheidend te maken. Er komen escape rooms, een karaokebox en ruimtes om verjaardagsfeestjes te vieren. Bovendien mogen kinderen straks in de winkel speelgoed uitproberen. Online had Intertoys de boot gemist en daar wordt nu volop op ingezet met een uitgebreider aanbod en betere klantenservice, ook op zondag.
In de winkels van Intertoys vind je straks alleen nog maar A-merken en het eigen huismerk. Dus wel Lego, Playmobil en Mattel maar geen B-merken meer die niemand kent.
Intertoys Experience Store
De keten heeft ruim 200 winkels, met zo’n 80 franchisers is een akkoord gesloten om door te gaan met het vernieuwde concept van Intertoys. Ondanks dat de winkels gewoon door zijn gegaan, trapt de vernieuwde keten 3 tot en met 10 juni af met een feestweek in alle winkels. Daarin zal het nieuwe concept onthuld worden en krijgen klanten in de winkels alvast een voorproefje te zien. Op de site van Intertoys lezen we dat ze hiermee ook “klanten willen bedanken voor de steun en liefde in de afgelopen periode.” Iedere winkel geeft een feestje, afgestemd op de eigen klanten, want, zo zegt Intertoys, “de medewerkers van de winkel kennen hun klanten immers het beste.”
Het duurt zo’n 3 maanden voordat alle vernieuwingen zijn doorgevoerd, zo vertelt Armbruster. In winkelcentrum ‘The Wall’ in Utrecht opent 19 juni de Intertoys Experience Store. Daar komt in ieder geval een escape room en karaokebox.
We zijn benieuwd of ‘het nieuwe Intertoys’ een succes wordt. De plannen zijn in ieder geval groots!
Verder lezen over Retail
Online23.09.2024
Producten EasyToys liggen nu ook in de schappen bij Kruidvat
Marketing06.05.2024
Google: Nederlandse retailer blinkt uit in loyaliteit en marketing
maar de website kan vaak beterDC Business22.02.2024
Een goed kassasysteem: de must voor iedere winkel eigenaar
Lifestyle18.02.2024
Kledingtips voor mannen: waar moet je op letten?
Marketing01.02.2024
Onderzoek: veel consumenten bezorgd over het geven van persoonlijke gegevens aan retailers
Online19.01.2024
Google Cloud komt met nieuwe generatieve AI-technologie voor retailers
Marketing14.12.2023
ZEEKR opent een flagshipstore in Amsterdam
aan Kalverstraat/RokinDC Business13.12.2023